Zoek MDM

Bulletin

Help alstublieft met de elektronische ontsteking van GM!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25429 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb hulp nodig, want mijn module brandt altijd na 3 of 4 maanden door en ik weet niet waarom. Ik heb alle merken geprobeerd, zelfs de originele. Ik ben handleidingen gaan lezen, maar ik kan de storing niet vinden. Waar moet ik beginnen?

carburateurmotor met een bekraste kap

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25430 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Help met elektronische ontsteking van GM alstublieft!!
Hallo;
Hoewel ik geen Amerikaanse auto heb, kan mijn ervaring je misschien helpen.

Hier zijn een paar tips, in willekeurige volgorde (en ervan uitgaande dat je hebt gecontroleerd of de module correct is aangesloten en dat de aardverbinding goed is):

1) Als je module extern is; controleer dan of deze een koellichaam heeft (een aluminium plaat is in veel gevallen voldoende). De module wordt behoorlijk heet (dit is normaal), dus het is belangrijk dat deze goed koel blijft. 2)

Controleer je spoel; of deze niet gekruist is. Probeer een andere spoel te plaatsen om te zien wat er gebeurt. Controleer de weerstand; je moet mogelijk een ballast plaatsen (externe weerstand, die kosten niet meer dan S/. 15).

3) OPMERKING: Er zijn spoelen voor elektronische ontsteking en spoelen voor platinacondensatoren. Hoewel ze fysiek identiek zijn, ZIJN ZE NIET HETZELFDE. De reactietijd, stroomsterkte, lading, weerstand, enz. variëren. Hoogspanningsspoelen (MSD Blaster, Pertronix Flame Thrower, Accel, enz.) vereisen een ballast van 0,8 ohm bij gebruik met standaardmodules. Je zult er waarschijnlijk een moeten laten maken (verander een conventionele weerstand van 1,6 ohm naar 0,8 ohm door de weerstandsdraad op de juiste lengte af te knippen - je kunt dit zelf bepalen met elementaire natuurkundige formules).

4) Controleer of de verdeleropnemer de signalen correct oppikt. De opnemer werkt door middel van magnetische inductie en bevindt zich in de verdeler. Elke keer dat de as draait, stuurt deze een signaal dat de inductor oppikt (AAN/UIT) en naar de module stuurt; die op zijn beurt het verwerkte signaal naar de spoel stuurt om de vonk te genereren.

5) Controleer je bougiekabels en de bobinekabel. Sommige kunnen gekruist of droog zijn, wat onnodige weerstand genereert.

6) Controleer je verdelerkap en rotor: deze mogen niet gebarsten zijn. De middelste koolborstel op de kap moet voldoende groot zijn (anders is deze versleten). De contacten moeten nog materiaal bevatten; en het rotorcontact moet intact en schoon zijn.

7) Controleer je dynamo: voer onderhoud uit (vervang relais, koolborstels, inlopen, enz.) en controleer of deze goed oplaadt. De dynamo mag in geen geval meer dan 14V leveren. Idealiter ligt de spanning tussen de 12V en 14V (afhankelijk van of je de verlichting, audio, mistlampen, enz. gebruikt).

Ik hoop dat ik je heb geholpen.

Veel succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25449 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Help met elektronische ontsteking van GM alstublieft!!
advies
. Maar ik heb een vraag. Mijn spoel is ingebouwd in de distributie en wat ik heb gelezen is dat de spoel extern is, degene met een ballast en goed. Mijn dynamo levert meer dan 15 volt, dat zou de oorzaak kunnen zijn, maar soms is hij doorgebrand en was de dynamo in orde.
Hoe moet ik de goede aardverbinding in de module maken? Kunt u mij een voorbeeld of schema sturen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25450 door handmatig-mechanisch
KIJK PARTNER, UW DISTRIBUTEUR HEEFT ZEKER EEN HOGE ENERGIE. WAT DE COMPANY SUGGESTEERT IS HET AANGEGEVEN, MAAR AFGEZIEN DAT IK STEL DAT U MET EEN VOLTMETER MEET HOEVEEL VOLT DE DISTRIBUTEUR BEREIKT. HET ZOU BIJ BIJZONDER DIE VAN DE ACCU MOETEN ZIJN. OPEN DE RODE KABEL DOOR DE SCHAKELAAR TE OPENEN. MAAK DE AARDE OF NEGATIEVE KABEL DIE VAN DE ACCU NAAR DE MOTOR GAAT GOED SCHOON. ALS DIT OK IS, VERVANG DAN UW SPOEL. DE WEERSTAND KAN BUITEN HET BEREIK VALLEN EN DIT BEÏNVLOEDT DE MODULE.
DE SENSOR KAN DE MODULE NIET BESCHADIGEN. HET IS GEMAKKELIJKER DAT DEZE STILSTAAT. HOEWEL HET NIET ONMOGELIJK IS, IS DEZE VERDELER BESTAND TEGEN 15 VOLT. LAAT HEM DAN NIET ZOALS HET IS.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #25451 door handmatig-mechanisch
EEN ANDERE SUGGESTIE IS OM SILICIUMVET ONDER DE MODULE AAN TE BRENGEN ALS DEZE ZICH IN DE VERDELER BEVINDT, ZODAT DE WARMTE AFVOERT. ANDERS ZAL DE MODULE SNEL SLIJPEN. OK.