Zoek MDM

Bulletin

VITZ 1SZ MOTORWARMING

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25376 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: VITZ 1SZ MOTOR WARM-UP
Het is vreemd dat als je zegt dat alles in orde is, het niet defect zou moeten zijn. Haal de thermostaat eruit en kijk wat er gebeurt. Als dat niet lukt, probeer het dan met de directe ventilatoren. Hoe ver geeft de klok aan dat het erg heet wordt?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25420 door handmatig-mechanisch
De sensor is elektrisch; hij geeft geen temperatuurniveaus weer; hij licht alleen op en knippert, en dat is wanneer het kookt.
Gisteren schoot de dop van het koelvloeistofreservoir er weer af door de druk. Gelukkig had ik de dop drie dagen eerder met een hoogspanningskoord aan de verwarming vastgebonden, en ben ik hem niet kwijtgeraakt. Eerlijk gezegd zit dit probleem me echt dwars, en
nu begint de lente en stijgen de temperaturen.
Morgen breng ik hem naar een andere monteur. Ik hoop dat hij het kan repareren, en ik laat het je weten.
Knuffels en bedankt voor je advies.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25421 door handmatig-mechanisch
Er lekt geen water of stoom door de uitlaat.

Een knuffel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25422 door handmatig-mechanisch
De enige oplossing is om de radiatordop te vervangen als er stoom uit lekt. Wat je ook doet, het zal water naar je hoofd spuiten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25423 door handmatig-mechanisch
Als het vloeistoflek erg klein is, is het mogelijk niet gemakkelijk te zien of verdampt het zelfs. Probeer de auto op een plek te parkeren waar u kunt zien of er lekkage is, en als u druppels antivries op de grond ziet, weet u waar u moet zoeken.
Aan de andere kant zei u in een van uw antwoorden: ... het water mengt zich niet met de olie, de elektrische ventilator draait overmatig, wat betekent dat de motor langer blijft draaien als hij opwarmt.
Nou, als de elektrische ventilator overmatig draait (het duurt langer dan normaal om af te koelen), zoals een andere collega u al vertelde, probeer dan de thermostaat te verwijderen, de bak zonder de thermostaat te sluiten, het circuit te vullen en het weer aan de praat te krijgen. Als de thermostaat niet volledig opengaat omdat hij kapot is, stroomt er niet genoeg vloeistof door en duurt het langer dan verwacht om af te koelen.
Wees voorzichtig: als u het circuit niet goed ontlucht wanneer u de vloeistof aftapt en bijvult, kan er lucht in de cilinderkop achterblijven en de pakking verbranden of de cilinderkop scheuren. Dan zouden er gassen in het circuit terechtkomen en zou de vloeistof door de dop ontsnappen door overdruk, of zou er een slang losraken of barsten.
Ik hoop dat het alleen de thermostaat is en dat er geen lucht is vastgelopen tijdens het schakelen, want als de pakking of cilinderkop beschadigd is, zou de storing ingewikkelder zijn en de reparatiekosten nog hoger. Succes.