Zoek MDM

Bulletin

VITZ 1SZ MOTORWARMING

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25258 door handmatig-mechanisch
VITZ 1SZ MOTOR WARM-UP Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, mijn auto begon oververhit te raken. Ik heb de radiatordop vervangen omdat hij het niet meer deed. Ik ben ermee naar de monteur geweest, die de waterpomp heeft vervangen (die lekte). Volgens hem was de cilinderkop in orde, de thermostaat of thermoschakelaar was in orde. Ik heb hem getest en hij bleef oververhitten, de sensor bleef aan, maar af en toe. Ik ben teruggegaan naar de monteur, hij heeft de radiator van binnen en van buiten schoongemaakt. Toen hij hem testte, zei hij dat alles in orde was. Het probleem is dat hij begint te koken en water lekt. Omdat hij lekt, kan ik nog geen koelvloeistof bijvullen. Ik moet elke dag een beetje water bijvullen. Er is geen lekkage, niets. De scan laat zien dat alles in orde is.

Help me alsjeblieft met dit probleem waar ik helemaal gek van word.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25259 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: VITZ 1SZ MOTOR WARM-UP
Goedemiddag, vriend. Het eerste wat je moet controleren, is of er geen stoom uit de uitlaat komt. Zo ja, dan verbruikt hij die via de zuigers. De uitlaat zou gerepareerd moeten worden, want als een aluminium cilinderkop opwarmt, heeft hij de neiging te buigen of raakt de koppakking beschadigd. Een andere mogelijkheid is dat er bij het vervangen van de waterpomp lucht in de waterleidingen is achtergebleven en dat deze pas naar buiten komen als ze ontlucht zijn. Groeten, ik hoop dat dit als referentie dient.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25271 door handmatig-mechanisch
Allereerst, als je water toevoegt, moet het ergens zijn. Als het niet op de grond valt, heb je de volgende mogelijkheden: het komt in de verbrandingskamer terecht, het vermengt zich met de olie, de olie vermengt zich met het water en de compressie komt in het koelsysteem terecht. Eén van deze mogelijkheden is de cilinderkop. Controleer nu of de elektrische ventilator op het juiste moment in het koelsysteem komt en of het systeem goed ontlucht is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25367 door handmatig-mechanisch
Vriend:
Water mengt zich niet met de olie. De elektrische ventilator raakt oververhit, waardoor hij langer blijft draaien. De cilinderkop is in orde. Gisteren heeft mijn monteur de katalysator van mijn uitlaat schoongemaakt en me gezegd dat ik het nog eens moest proberen. De waarheid is dat alle "reparaties en veranderingen" tot nu toe niet hebben gewerkt. Alles werkt prima. Maar het probleem is dat hij oververhit raakt en het water in de radiator laat koken, waardoor er water lekt. Ik weet niet wat het probleem is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25370 door handmatig-mechanisch
Het is zeer waarschijnlijk dat de cilinderkop of pakking door bovenstaande problemen is versleten. Ik raad u aan deze te demonteren en de pakking en de vlakheid van de cilinderkop te controleren. Succes.