Zoek MDM

Bulletin

VW Golf GL probleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25088 door handmatig-mechanisch
Probleem met VW Golf GL - Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een vraag/probleem met een Volkswagen Golf 2.0L uit 2006. Deze auto accelereert niet boven de 1500 toeren per minuut. Ik heb een diagnosescanner gebruikt en die gaf drie foutcodes: 17976, 17987 en 17953. Mijn scanner is een Launch X431 Diagun en die detecteerde de VAG-codes en hun OBD II-definities.
Code 17976-P1568: Mechanische storing gasklepregelunit -J338-.
Code 17987-P1579: Adaptatie gasklepregelunit niet gestart -J338-.
Code 17953-P1545: Storing gasklepregeling.

Zou het probleem in de elektronische gasklep kunnen zitten? Is de gasklep verkeerd gekalibreerd? De eigenaar zegt dat hij dit probleem al eerder heeft gecontroleerd, maar zonder succes. Ik heb de gasklep gedemonteerd en schoongemaakt, maar het probleem blijft. Alle hulp bij dit probleem zou zeer welkom zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25092 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: VW Golf GL-probleem
Wanneer u een elektronisch gasklephuis reinigt, moet u een herleerprocedure uitvoeren. Dit doet u met de motor uitgeschakeld en het contact aan, maar eerst moet u de foutcodes wissen en opnieuw controleren. Als er nog foutcodes aanwezig zijn, werkt de herleerprocedure mogelijk niet, afhankelijk van de foutcode.
Let er bij het reinigen van het gasklephuis op dat er geen oplosmiddel in de motor terechtkomt. Het oplosmiddel, samen met losse onderdelen van de carburateur, kan de gasklep tijdelijk blokkeren, wat foutcodes voor een geblokkeerde gasklep kan veroorzaken.:lachen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25096 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat het specifieke probleem de gasklep is, die defect is en geen betere acceleratie mogelijk maakt. Probeer hem opnieuw te programmeren met de Launch Control Unit, en als dat niet werkt, vervang hem dan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25099 door handmatig-mechanisch
Hallo... het lijkt erop dat uw probleem wordt veroorzaakt door een losgeraakte kabel van de gaskleppositiesensor (TP-sensor). Hierdoor is de sensor zijn programmering of "leer"-instellingen kwijtgeraakt, met als gevolg dat het EPC-lampje (Electronic Power Control) op het dashboard is gaan branden.
U moet de foutcodes uitlezen met een scanner en deze wissen, bijvoorbeeld met VAG-COM of een CJ4. Tot ziens.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #25108 door handmatig-mechanisch

GUANABACOA01 schreef: Hallo vrienden, ik heb een vraag/probleem met een Volkswagen Golf 2.0L uit 2006. Deze auto accelereert niet boven de 1500 toeren per minuut. Ik heb een diagnosescanner gebruikt en die gaf drie foutcodes: 17976, 17987 en 17953. Mijn scanner is een Launch X431 Diagun en die detecteerde de VAG-codes en hun OBD II-definities.
Code 17976-P1568: Mechanische storing gasklepregelunit -J338-.
Code 17987-P1579: Adaptatie gasklepregelunit -J338- niet gestart.
Code 17953-P1545: Defecte gasklepregelunit.

Zou het probleem bij de elektronische gasklep kunnen liggen? Is de gasklep verkeerd gekalibreerd? De eigenaar zegt dat ze dit probleem al eerder hebben gecontroleerd, maar zonder succes. Ik heb de gasklep gedemonteerd en schoongemaakt, maar het probleem blijft bestaan. Alle hulp bij dit probleem wordt zeer op prijs gesteld.

Je zult sowieso een basisbeurt moeten uitvoeren, kijk of dat het probleem oplost, want als het gasklephuis kapot is, kost dat bij de dealer zo'n 8000 pesos... Mexico!!! Je hebt een VAG-COM nodig, waar ben je? Is het EPC-lampje op het dashboard gaan branden?