Zoek MDM

Bulletin

VW Golf GL Probleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25088 door handmatig-mechanisch
VW Golf GL Probleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een vraag/probleem over een Volkswagen Golf 2.0 liter uit 2006. Deze auto accelereert niet sneller dan 1500 tpm. Ik heb de scanner erop gezet en die gaf me drie foutcodes: 17976, 17987 en 17953. Mijn scanner is een Launch X431 Diagun en die detecteerde de VAG-codes en hun definitie in OBD II-codes.
Code 17976-P1568: Mechanische storing gasklepbediening -J338.
Code 17987-P1579: Aanpassing gasklepbediening -J338- niet gestart.
Code 17953-P1545: Defecte gasklepbediening.

Zou het probleem in het elektronische gasklephuis kunnen zitten? Het gasklephuis is mogelijk onjuist gekalibreerd. De eigenaar zegt dat hij eerder op dezelfde storing heeft gecontroleerd, maar zonder resultaat. Ik heb het gasklephuis verwijderd en schoongemaakt, maar het probleem blijft bestaan. Ik zou alle hulp bij dit probleem op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25092 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: VW Golf GL Probleem
Telkens wanneer u een elektronische gasklephuis wast, moet u het inleren. Dit gebeurt met de motor uit en de schakelaar open. U moet echter eerst de codes wissen en de codes opnieuw controleren, want als er nog codes overblijven, hangt het er, afhankelijk van de code, van af of het inleren nodig is.
Let er bij het wassen van een carrosserie op dat er geen oplosmiddel in de motor terechtkomt, want door het oplosmiddel en de losgemaakte carburateur kan het de kit soms blokkeren en gasklepstoringen veroorzaken.:lachen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25096 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat het specifieke probleem het gasklephuis is, dat defect is en geen snellere acceleratie toelaat. Probeer het te herprogrammeren met de startmotor en als dat niet werkt, vervang het dan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25099 door handmatig-mechanisch
Groeten... het lijkt erop dat uw probleem wordt veroorzaakt door de TP-kabel die is losgekoppeld (vlinder) en als gevolg daarvan wordt deze gedeprogrammeerd of verliest de "leer" en de letters EPC, wat staat voor Electronic Power Control, branden op het dashboard;
u moet de codes met een scanner uitlezen en ze wissen met Vag-Com of ook met een CJ4 ..... doei

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #25108 door handmatig-mechanisch

GUANABACOA01 schreef: Hallo vrienden, ik heb een vraag/probleem over een Volkswagen Golf 2.0 liter uit 2006. Deze auto accelereert niet sneller dan 1500 tpm. Ik heb de scanner erin gezet en die gaf me 3 foutcodes: 17976, 17987, 17953. Mijn scanner is een Launch X431 Diagun en die detecteerde de VAG-codes en hun definitie in OBD II-codes.
Code 17976-P1568: Mechanische storing gasklepbediening -J338.
Code 17987-P1579: Aanpassing gasklepbediening -J338- niet gestart.
Code 17953-P1545: Defecte gasklepbediening.

Zou het probleem in het elektronische gasklephuis kunnen zitten? Het gasklephuis is mogelijk niet correct gekalibreerd. De eigenaar zegt dat hij eerder op dezelfde storing heeft gecontroleerd, maar zonder resultaat. Ik heb het gasklephuis verwijderd en schoongemaakt, maar het probleem blijft bestaan. Ik zou het op prijs stellen als u mij kunt helpen met dit probleem.

Je zult een basisonderhoudsbeurt moeten laten uitvoeren om te kijken of dat het probleem oplost, want als het gasklephuis beschadigd is, kost dat bij de dealer zo'n 8.000 pesos... Mexico!!! Je hebt een VAG COM nodig, waar ben je? Ging het EPC-lampje op het dashboard branden?