Zoek MDM

Bulletin

het ruitensproeierwater werkt niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24806 door handmatig-mechanisch
ruitensproeier werkt niet .
Ik heb een Hyundai Matrix diesel uit 2004 en het probleem is dat de ruitensproeier geen water meer sproeit. Hij werkt niet meer, zowel voor als achter. Ik heb alle zekeringen en relais gecontroleerd, maar ze zijn allemaal in orde.
Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24814 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ruitenwissersproeier werkt niet
Hoewel het misschien vreemd klinkt, is het eerste wat we moeten doen controleren of er water in de tank zit. Test vervolgens of de motoren geluid maken als ze worden geactiveerd. Als ze geen geluid maken, controleer dan of de motoren goed zijn door ze rechtstreeks met de batterij te testen. Als ze werken, ligt het probleem bij de besturing. Als dat niet het geval is, liggen de problemen bij de motoren. Als ze geluid maken bij de besturing, zijn de handgrepen geblokkeerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24816 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ruitenwissersproeier werkt niet
Bedankt voor je reactie.
Wat de vloeistof betreft, die heb ik wel, en de motor maakt geen enkel geluid als ik hem start. Daarom was mijn eerste gedachte om de zekeringen en relais te controleren. Ik weet ook niet of de zekeringen en relais die ik heb gecontroleerd ook die van de ruitenwissermotor zijn, aangezien ik niet erg technisch onderlegd ben. Dus heb ik gekeken naar de zekeringen aan de motorzijde en die in de cabine, maar ik weet niet of ik er een paar over het hoofd heb gezien.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25594 door handmatig-mechanisch
Hoi, ik had een soortgelijk probleem. Ik merkte dat de motor van de waterpomp heet werd, maar hij trilde niet. Ik besloot hem te demonteren en te kijken of ik hem opnieuw moest kopen. Ik haalde hem uit elkaar en ontdekte dat de motor verroest was, maar nog intact. Ik testte hem opnieuw en hij werkte niet. Ik draaide de rotor met een tang, en die zat erg vast. Ik testte hem opnieuw en hij werkte wel. In mijn geval zat hij vast door roest.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #25595 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord MostroMilton. Ik zal eens kijken of ik tijd heb om te proberen wat je me vertelt.