Vrienden, herinner je je dat ik vroeg naar het geluid dat ik had in de motor van de NISSAN XTRAIL 2003? Nou, het blijkt dat op de 11e van deze maand, terwijl ik met een snelheid van ongeveer 100 km / u reed, het plotseling uitging. Ik stopte de auto en opende de motorkap, ik merkte dat er stoom aan de zijkant van de koelvloeistoftank was, ik keek onder de auto en er zat koelvloeistof onder, het zat ook aan de onderkant van de koelvloeistofcontainer, het koelvloeistofniveau stond een centimeter onder de maximale lijn, ik wachtte een paar minuten en startte de auto met het motorstoringslampje aan, ik keerde terug naar de stad en reed ongeveer 30 km voordat het weer uitging en dezelfde kenmerken vertoonde, het koelvloeistofniveau was er nog steeds, ik wachtte, zette het aan en liep 5 km naar de werkplaats, bij inspectie vertelde de monteur me dat de auto oververhit was en dat het geluid dat ik hoorde een stangklop was, dat ze het hadden gevonden met bijna geen koelvloeistof en bijna geen olie, omdat het een Nissan-dealer was en ze me een arm en een arm zouden kosten been, ik nam een betrouwbare monteur mee en stelde wat vragen, hij mat de olie en het stond een halve centimeter boven de L-lijn, hij zette hem aan en ik kon zien dat het koelvloeistofreservoir borrelde zoals wanneer water in een pan kookt, hij haalde het uit de werkplaats en bracht het naar zijn werkplaats die ongeveer 40 km verderop ligt, het ging niet uit, het raakte oververhit en er werd op een gegeven moment water aan de koelvloeistof toegevoegd, hij vertelde me dat het probleem bij de koppakking zat en dat hij die ging demonteren. Welke klussen moet ik doen of welke vragen moet ik stellen over de werkplanning? Een van de taken die hij me vertelde, was dat dit proces een correctie van de kop zou omvatten. De radiatordop is de originele Nissan. Bij de dealer vertelden ze me dat de vorige eigenaar de motor in februari 2010 had gerepareerd. Ze hadden de zuigers vervangen, het blok gecorrigeerd, de mantels vervangen en andere dingen, maar dat het een complete reparatie was. De auto kwam in oktober van dat jaar terug vanwege oververhitting en ze hadden de olie en de radiator ververst. Wat gebeurt er nu, of wat gebeurt er als de auto na 9 maanden na deze reparatie weer oververhit raakt?
Dank u wel en excuseer de litanie.