Zoek MDM

Bulletin

Auto oververhit en afslaan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #23786 door handmatig-mechanisch
Oververhitting en uitschakeling van de auto Geplaatst door manual-mecanica
Vrienden, herinner je je dat ik vroeg naar het geluid dat ik had in de motor van de NISSAN XTRAIL 2003? Nou, het blijkt dat op de 11e van deze maand, terwijl ik met een snelheid van ongeveer 100 km / u reed, het plotseling uitging. Ik stopte de auto en opende de motorkap, ik merkte dat er stoom aan de zijkant van de koelvloeistoftank was, ik keek onder de auto en er zat koelvloeistof onder, het zat ook aan de onderkant van de koelvloeistofcontainer, het koelvloeistofniveau stond een centimeter onder de maximale lijn, ik wachtte een paar minuten en startte de auto met het motorstoringslampje aan, ik keerde terug naar de stad en reed ongeveer 30 km voordat het weer uitging en dezelfde kenmerken vertoonde, het koelvloeistofniveau was er nog steeds, ik wachtte, zette het aan en liep 5 km naar de werkplaats, bij inspectie vertelde de monteur me dat de auto oververhit was en dat het geluid dat ik hoorde een stangklop was, dat ze het hadden gevonden met bijna geen koelvloeistof en bijna geen olie, omdat het een Nissan-dealer was en ze me een arm en een arm zouden kosten been, ik nam een betrouwbare monteur mee en stelde wat vragen, hij mat de olie en het stond een halve centimeter boven de L-lijn, hij zette hem aan en ik kon zien dat het koelvloeistofreservoir borrelde zoals wanneer water in een pan kookt, hij haalde het uit de werkplaats en bracht het naar zijn werkplaats die ongeveer 40 km verderop ligt, het ging niet uit, het raakte oververhit en er werd op een gegeven moment water aan de koelvloeistof toegevoegd, hij vertelde me dat het probleem bij de koppakking zat en dat hij die ging demonteren. Welke klussen moet ik doen of welke vragen moet ik stellen over de werkplanning? Een van de taken die hij me vertelde, was dat dit proces een correctie van de kop zou omvatten. De radiatordop is de originele Nissan. Bij de dealer vertelden ze me dat de vorige eigenaar de motor in februari 2010 had gerepareerd. Ze hadden de zuigers vervangen, het blok gecorrigeerd, de mantels vervangen en andere dingen, maar dat het een complete reparatie was. De auto kwam in oktober van dat jaar terug vanwege oververhitting en ze hadden de olie en de radiator ververst. Wat gebeurt er nu, of wat gebeurt er als de auto na 9 maanden na deze reparatie weer oververhit raakt?

Dank u wel en excuseer de litanie.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #23788 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Auto oververhit en valt uit
Vriend, het probleem is dat ze bij de reparatie van de motor niet het oppervlak van het blok hebben gecorrigeerd, maar alleen de cilinderkop. Hebben ze die überhaupt gecorrigeerd? Daarom gaat de cilinderkoppakking niet lang mee en brandt hij door.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #23795 door handmatig-mechanisch
Als de motor oververhit raakt, moet je de cilinderkop verwijderen en naar de slijperij brengen om hem te laten reinigen en een hydraulische test uit te voeren. Controleer of de cilinders niet vervormd zijn of dat de zuigerveren niet vastlopen. En natuurlijk, kijk waarom hij oververhit is geraakt. Uit wat je zegt, bleef het waterniveau op hetzelfde niveau, dus ik denk dat de elektrische ventilator niet aansloeg. Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #23796 door handmatig-mechanisch
misschien heeft hij de thermostaat ook niet opengemaakt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #23799 door handmatig-mechanisch
Hallo!
Het controleren van het koelvloeistofpeil in de plastic container is niet in alle gevallen correct. In sommige gevallen is het een reservoir, terwijl het in andere gevallen onderdeel is van het systeem. Dus als de motor heet is en de radiator een dop heeft, zou de koelvloeistof daar moeten zitten. Als de radiator echter heet is, open de dop dan niet. Wees daarom geduldig. Volg de instructies van uw monteur op, want dit is een veelvoorkomende klus. Iedereen weet wat te doen. Maar de schade was het gevolg, zoek de oorzaak en klaar... Succes.