Zoek MDM

Bulletin

te veel benzine-injectie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23646 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Te veel brandstofinjectie
Ik raad u ook aan om de motortiming te controleren, want als de timing niet correct is, gaat de zinkionisatie verloren, dat wil zeggen dat de injector pas na een bepaalde tijd doseert en niet op het juiste moment.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23649 door handmatig-mechanisch
Ik zal je advies opvolgen, Enrique. Ik heb de MAF deze week en ik zal je later de resultaten laten zien. Geloof me, het is verwarrend als er dit soort storingen zijn, en we zullen blijven proberen ze te repareren. Bedankt, Enrique en Kikemec, voor het advies en de dank voor dit geweldige forum. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23659 door handmatig-mechanisch
Kijk, de olievervuiling heeft niets te maken met de sensoren, maar als de motor de verbrandingskamer overspoelt met benzine wanneer de uitlaat- of inlaatklep opengaat, heeft deze de neiging om op te stijgen en zich te vermengen met de olie. Je raakt dan de puls van de injectoren van de kabels, niet de injectoren zelf, want het gebeurt soms dat ze verzadigd raken en de hele tijd open staan in plaats van te sluiten en te openen. Je kunt dit controleren met een diode of door de injectoren los te koppelen terwijl de auto draait. Als er geen variatie is, laten ze continu brandstof door.