Zoek MDM

Bulletin

Elantra 1.8 bouwjaar 2002 motor slaat af en start niet meer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23571 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Elantra 1.8 bouwjaar 2002, motor slaat af en start niet meer
Hallo, het spijt me u te moeten melden dat u in ernstige problemen zit. De motor is niet meer synchroon en de kleppen zijn waarschijnlijk verbogen, waardoor de motor niet draait en de zuiger tegen de open kleppen botst.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23573 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Elantra 1.8 bouwjaar 2002, motor slaat af en start niet meer
Bedankt voor de reacties. Ik heb geen andere keus dan hem uit elkaar te halen. Als iemand van jullie een demontagehandleiding of cd heeft, zou dat enorm helpen, aangezien het voor mij financieel onmogelijk is om hem naar een werkplaats te sturen. Groeten :( :( :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23582 door handmatig-mechanisch
Vriend, voordat je gaat demonteren, raad ik je aan om de afstelling van je voertuig te controleren. Allereerst staat de riem van deze motor niet erg strak. Bovendien gebruikt je motor twee riemen, een korte en een lange. De korte zorgt voor een contragewicht. Voordat je iets doet, verwijder de distributiedeksels en controleer het punt. Het is niet moeilijk als je veel moet demonteren, want alles in die motor stoort je haha haha. Oh, wat betreft je vraag: bij dit model buigen de kleppen als de riem overslaat, maar ze starten wel, ze lopen als een oude kar, maar ze starten wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23587 door handmatig-mechanisch
Nee hoor, je hoeft hem niet te demonteren, maar als de distributiepunten van de riem goed zijn, raad ik aan om het deksel van de oliepan te verwijderen en de axiale speling van de drijfstangen te controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23597 door handmatig-mechanisch
Uiteindelijk heb ik vandaag de cilinderkop eraf gehaald. De kleppen zijn als nieuw, de zuigers zijn gezond en vertonen geen kleppensporen. Maar het probleem blijft bestaan. De krukas draait niet en beweegt zelfs geen spat. Het lijkt wel alsof hij aan elkaar gelast is. Het lijkt erop dat ik de hele motor eraf moet halen. Ik hoop dat je me later kunt helpen met het weer in elkaar zetten... laat me vooral weten of er een handleiding of een exploded view van is.