Zoek MDM

Bulletin

Elantra 1.8 bouwjaar 2002 motor slaat af en start niet meer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23557 door handmatig-mechanisch

:( De motor sloeg af terwijl ik hem aan het opwarmen was. Hij startte niet meer.
De motor slaat nu niet meer aan. Hij zit vast. Ik heb een wiel opgekrikt om de motor te starten, maar er gebeurde niets. Ik heb de startmotor verwijderd voor het geval hij vast zou zitten, maar er gebeurde niets. De distributieriem is niet doorgesneden, hoewel hij wel een beetje los zit.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23559 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Elantra 1.8 bouwjaar 2002, motor slaat af en start niet meer
Waarschijnlijk zit de versnellingsbak of de koppeling vast. Als een van beide beschadigd is, draait er niets meer.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23560 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Elantra 1.8 bouwjaar 2002, motor slaat af en start niet meer
Of misschien was de oliepomp kapot, waardoor de krukas en de drijfstangmantels geen olie meer hadden en de motor een terugval kreeg.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23569 door handmatig-mechanisch
De versnellingsbak ziet er goed uit. Ik heb de auto een paar blokken vooruit geduwd en de versnellingen schakelen soepel in en uit, en hij schakelt moeiteloos in neutraal.
Wat de reactie van de oliepomp betreft: het duurde niet langer dan 20 seconden vanaf het moment dat ik de auto startte tot hij stopte, dus hij is niet eens op temperatuur gekomen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #23570 door handmatig-mechanisch

numerouno schreef: :(
De motor sloeg af terwijl ik hem aan het opwarmen was. Hij startte niet meer.
De motor slaat nu niet meer aan. Hij zit vast. Ik heb een wiel opgekrikt om de motor rond te krijgen, maar er gebeurde niets. Ik heb de startmotor verwijderd voor het geval hij vast zou zitten, maar er gebeurde niets. De distributieriem is niet doorgesneden, hoewel hij wel een beetje los zit.

Ik zou graag willen weten of bij dit model de zuigers de kleppen raken als het koppelpunt verloren gaat.