Oké, man, ik begin met te zeggen dat deze auto een Swift 1.3L met single-point injectie en een 4-cilinder lijnmotor lijkt te zijn. Ik weet het niet zeker, corrigeer me gerust als ik het mis heb. Er zijn verschillende mogelijke oplossingen voor je probleem. Ten eerste, zoals je al zei, zou je de carburateur kunnen vervangen door een exemplaar van een Swift 1.3L met carburateur, maar dat is erg ingewikkeld en misschien zelfs een beetje duur, omdat je dan ook de brandstofpomp in de brandstoftank moet vervangen. Die van de auto's met carburateur en de auto's met injectie zijn namelijk verschillend. De injectiepomp die jij hebt, werkt met een veel hogere druk dan die van de auto met carburateur. Je zou ook de brandstofinjectietoren moeten vervangen door een carburateur van een Swift 1.3L, met wat aanpassingen aan het ontstekingssysteem. Dit is iets voor experts en niet aan te raden voor beginners. Maar goed, dat is slechts één oplossing. De andere is om de ontstekingstiming van de auto te controleren, net als de bougies. Het is aan te raden om ze alle vier te vervangen om er zeker van te zijn. Ik ken mensen die één of twee bougies vervangen en de auto vervolgens niet meer naar behoren laten lopen, terwijl ze alleen maar alle vier de bougies hoeven te vervangen door exemplaren van een goed en goedgekeurd merk. Voor deze auto zijn Bosch en NGK goede merken. Ik raad Duitse en Japanse merken aan. Controleer ook of alle sensoren goed zijn aangesloten. Dit kunt u controleren via het dashboard met het controlelampje voor de motor of door de aansluitingen één voor één te controleren. Controleer daarna of de verdeler goed functioneert, want deze kan een intern probleem hebben dat alleen tijdens het rijden merkbaar is. Controleer ook alle massadraden en -aansluitingen van de motor. Een tijdje geleden had ik een Swift met dit soort problemen, en het bleek alleen de draad naar de verdeler te zijn; de connectoren waren versleten. Tot slot zijn er nog de injectoren en de computer. Voor de injector raad ik aan om deze op een testbank te testen om te zien of hij nog goed werkt en correct afsluit en opent. Zo niet, dan verklaart dat het overmengprobleem en is vervanging de beste oplossing. De computer moet ook getest worden door er een geleende te installeren om te zien hoe hij werkt. Tot slot, en als dit het geval is, moet ik helaas zeggen dat je de kleppen van de motor moet controleren op lekkage rond de zuigerveren en ook de hele motor moet inspecteren om schade door ouderdom uit te sluiten. Het is alweer een tijdje geleden sinds '94. Ik raad je aan deze stappen te volgen om het probleem te vinden en eerst elektrische problemen uit te sluiten, aangezien dat de oorzaak is van de meeste storingen bij Suzuki's. Mechanisch gezien zijn ze onverslaanbaar als ze goed onderhouden zijn. Ik wens je veel succes en hoop dat je je doel bereikt.