Oké man, ik begin met je te vertellen dat deze specifieke auto een Swift 1.300 cc singlepoint viercilinder lijninjectie lijkt te zijn. Ik weet het niet, corrigeer me als dat zo is, en zo ja, dan zijn er verschillende mogelijke oplossingen voor je probleem. Ten eerste kun je, zoals je zegt, de carburateur vervangen door die van een Swift 1.3 met carburateur, maar dat zou erg ingewikkeld en zelfs een beetje duur zijn, omdat je de brandstofpomp in de brandstoftank zou moeten vervangen, omdat die van de auto's met carburateur en injectie anders zijn, aangezien de injectie die je hebt veel meer druk aankan dan de carburateur. Je zou ook de injectietoren van een Swift 1.3 carburateur moeten vervangen, met enkele aanpassingen aan het ontstekingssysteem, wat iets is voor experts en niet aan te raden is voor niet-experts, maar goed, dat is er maar één. De andere is om de afstelling van de auto te controleren, zoals de bougies. Het is aan te raden om ze alle vier te vervangen om zeker te zijn. Ik ken mensen die er 1 of 2 hebben vervangen en die de auto niet in de gewenste staat kregen, terwijl ze alleen de vier bougies hoeven te vervangen door een goed merk. en goedgekeurd voor deze auto zijn de Bosch en NGK goed voor deze auto. Ik raad de Duitse en Japanse aan. U kunt ook controleren of alle sensoren goed zijn aangesloten. U kunt dit controleren vanaf het dashboard met het controlelampje van de motor of door de verbindingen één voor één te controleren. Controleer daarna de goede werking van de verdeler, omdat er mogelijk een probleem is in het interne gedeelte dat alleen tijdens gebruik wordt opgemerkt. Controleer ook alle stopcontacten en kabels om de motor te aarden. Een tijdje geleden had ik een Swift die dit soort problemen had en het was alleen de kabel die naar de verdeler ging die al de verlopen connectoren had en ten slotte zouden er de injector en de computer voor de injector zijn. Ik raad u aan om deze op een testbank te controleren om te zien of deze nog steeds goed werkt en goed afdicht en opent, want als dat niet het geval is, zou dit het probleem van overmenging heel goed verklaren en het beste is om deze te vervangen door een andere. De computer is ook gecontroleerd en dit zou een andere geleende computer zijn om te zien hoe het werkt en tot slot en als dat zo is, spijt het me echt. Controleer de motorkleppen als ze geen lekken hebben vanwege de ringen en controleer ook de motor volledig om schade door tijd uit te sluiten. Gebruik dit. Kijk, er zijn er nogal wat sinds '94. Nou, ik raad aan om deze logica te volgen om de schade te vinden en eerst alle elektrische onderdelen weg te gooien, want daar zitten de meeste storingen. Suzuki-auto's, omdat ze mechanisch onverslaanbaar zijn als ze goed onderhouden zijn. Ik wens je veel succes en dat je je doel bereikt.