Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET EEN CARBURATEUR MET ÉÉN VERMOGEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #22989 door handmatig-mechanisch
Hallo, kunt u me helpen? Ik heb een Suzuki Swift 1.3 uit 1993 en ik heb problemen met de carburateur. Ik wil graag weten of ik een ander model kan gebruiken en zo ja, welk model dat dan zou zijn.

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #23004 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET EEN CARBURATEUR MET ÉÉN PUNT
Luis, heeft jouw auto een motor met enkelvoudige injectie of een carburateur, oftewel een centrale injector? Waarom wil je die vervangen? Wat is het probleem met je auto?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #23049 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET EEN CARBURATEUR MET ÉÉN PUNT
Hallo, bedankt voor je reactie.
De auto heeft een centrale brandstofinjectie en er is hier niemand die dat kan repareren. Hij loopt veel te rijk, rookt als een diesel, verbruikt enorm veel benzine en loopt onregelmatig.
Ik weet niet wat ik moet doen, want als ik hem zou willen verkopen, zou dat niet kunnen vanwege de overmatige rookontwikkeling.

Kun je me alsjeblieft helpen? Ik heb wel wat verstand van auto's.

Groetjes, bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #23050 door handmatig-mechanisch
Als het een carburateur heeft, verklein dan de sproeier, controleer de gasklepas, controleer de voet en de naaldklep, stel de vlotter af en heb je de klepseals en -ringen gecontroleerd? Als het een enkelpuntsinjectiesysteem is, controleer dan de sensoren (zuurstof, luchtstroom, gaskleppositiesensor), controleer de brandstofpompdruk en het filter, controleer de bobine, de hoogspanningskabel en de bougies, evenals de ontstekingstiming en de klepspeling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23070 door handmatig-mechanisch
Het lijkt me een probleem met de timing of de klepafstelling, maar het is een beetje ingewikkeld omdat de oorzaak lastig te vinden is. Ik heb het zelf meegemaakt met een Fiat Fiorino, en toen bleek het aan de klepafstelling te liggen. In een ander vergelijkbaar geval, met zwarte rook en al, maar dan in een Renault Twingo, bleek het de timing of de klepspeling te zijn. Als er veel rook is en dat de brandstoftoevoer beïnvloedt, is het onwaarschijnlijk dat het aan de sensoren ligt, maar het is altijd verstandig om een ​​diagnose te laten stellen om dingen uit te sluiten. Ik heb het ook meegemaakt met een Fiat Punto, en toen bleek de centrale injector niet goed af te dichten. Probeer eerst een simpele test om een ​​paar dingen uit te sluiten: verwijder het luchtfilterdeksel en zet het contact aan. Er zou geen brandstof naar de gasklep moeten stromen totdat je de motor start. Als dat wel gebeurt, controleer dan de afdichting van de injector. Zo simpel kan het zijn. Succes, en laat het ons weten. Als na alles geprobeerd te hebben niets werkt, monteer er dan een mechanische carburateur van Peugeot op, haha. Niets, vriend.