Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET EENPUNTSCARBURATEUR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22989 door handmatig-mechanisch
PROBLEMEN MET EENPUNTSCARBURATEUR Gepubliceerd door manual-mecanica
HALLO, KUNT U MIJ HELPEN? IK HEB EEN SUZUKI SWIFT 1.3 UIT 1993. IK HEB PROBLEMEN MET DE EENPUNTSCARBURATEUR. IK WIL WETEN OF IK EEN ANDER MODEL KAN AANPASSEN EN WELKE DAT DAN IS. DANK U WEL

.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23004 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET EENPUNTSCARBURATEUR
Luis, het is een singlepoint- of carburateurmotor, wat betekent dat hij een centrale injector heeft. Waarom wil je hem vervangen? Wat is het probleem met je auto?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23049 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET EENPUNTSCARBURATEUR
HALLO, BEDANKT VOOR JE REACTIE.
Hij heeft een centrale injector en er is hier niemand die hem kan repareren. Hij heeft een te rijk mengsel, rookt als een benzinetank, is een benzineslurper en loopt schokkerig.
Ik weet niet wat ik moet doen, want zelfs als ik hem zou willen verkopen, kan ik dat niet vanwege de overmatige rook.

Probeer me te helpen. Ik weet wel iets van mechanica.

Tot ziens, bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23050 door handmatig-mechanisch
Als er een carburateur is, verlaag dan de sproeiers, controleer de gasklepas, controleer de voet en de pons, stel de vlotter af, heb je de klepafdichtingen en -ringen al gecontroleerd? Als het een enkelvoudig punt is, controleer dan de sensoren (zuurstof, luchtstroom, gasklepsensor), controleer de brandstofpompdruk en het brandstoffilter, de bobine, de hoogspanningsinstallatie en de bougies, evenals de vonkvervroeging en kalibreer de kleppen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23070 door handmatig-mechanisch
Het lijkt mij dat het een probleem is met de afstelling of de klepafstelling, maar dit probleem dat je hebt is wat ingewikkelder omdat de storing moeilijk te vinden is. Het overkwam mij met een Fiat Fiorino en het kwam door de klepafstelling, en in een soortgelijk geval met zwarte rook en al, maar bij een Renault Twingo was het de afstelling of de distributietiming. Als er veel rook is en het brandstofverbruik overstijgt, is het moeilijk te geloven dat het de sensoren zijn, maar het is altijd goed om een scanner te gebruiken om het uit te sluiten. Omdat het mij ook overkwam met een Fiat Punto en het probleem was de centrale injector die niet afdichtte, dat wil zeggen, hij was niet lek. Doe eerst een eenvoudige test om een paar dingen uit te sluiten. Verwijder het filterdeksel en open het contact. Er mag geen brandstof in de injector komen totdat je de motor start. Als dat wel zo is, controleer dan de afdichting van de injector. Zo eenvoudig kan het zijn. Succes en laat het ons weten. Als na alles geprobeerd te hebben niets werkt, monteer dan een mechanische carburateur van Peugeot, haha, niets, vriend.