Het lijkt me een probleem met de timing of de klepafstelling, maar het is een beetje ingewikkeld omdat de oorzaak lastig te vinden is. Ik heb het zelf meegemaakt met een Fiat Fiorino, en toen bleek het aan de klepafstelling te liggen. In een ander vergelijkbaar geval, met zwarte rook en al, maar dan in een Renault Twingo, bleek het de timing of de klepspeling te zijn. Als er veel rook is en dat de brandstoftoevoer beïnvloedt, is het onwaarschijnlijk dat het aan de sensoren ligt, maar het is altijd verstandig om een diagnose te laten stellen om dingen uit te sluiten. Ik heb het ook meegemaakt met een Fiat Punto, en toen bleek de centrale injector niet goed af te dichten. Probeer eerst een simpele test om een paar dingen uit te sluiten: verwijder het luchtfilterdeksel en zet het contact aan. Er zou geen brandstof naar de gasklep moeten stromen totdat je de motor start. Als dat wel gebeurt, controleer dan de afdichting van de injector. Zo simpel kan het zijn. Succes, en laat het ons weten. Als na alles geprobeerd te hebben niets werkt, monteer er dan een mechanische carburateur van Peugeot op, haha. Niets, vriend.