Zoek MDM

Bulletin

GOLF IV TDI 1.9 110 PK AHV MOTOR VEEL ROOK

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22539 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: GOLF IV TDI 1.9 110 HP AHV ENGINE VEEL ROOK
Hoi, ik heb het additief gekocht. Ik heb de bougies verwijderd en 1x1 geprobeerd. Ik heb de kabel met de multimeter gecontroleerd en niets. Hij blijft problemen geven. Als er een probleem met de zuigerveren was, zou hij constant roken en dat gebeurt alleen bij het starten. Als hij eenmaal start, stop je hem en start hij weer zonder problemen. In de pomp heb ik het gezien als een enkel contact, maar ik weet niet of het een verwarming is die de pomp zelf heeft. Ik zou ook graag willen weten of er een relais is voor de verwarming. Misschien zijn ze goed, maar werken ze niet. Dankzij jou heb ik al een paar dingen uitgesloten. Mijn vader zegt ook dat er een injector kan lekken en dat is de reden dat er zoveel witte rook en dieselgeur is. Ik weet niet wat het ergste is: ik sta om 5 uur 's ochtends op om naar mijn werk te gaan en elke dag laat hij me gestrand achter. Groeten en bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22570 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: GOLF IV TDI 1.9 110 HP AHV ENGINE VEEL ROOK
Om het gloeibougiecircuit uit te sluiten, hoeft u alleen maar een kabel te nemen, deze rechtstreeks aan te sluiten op de pluspool van de accu en het andere uiteinde op de bougiekabel gedurende ongeveer 10 seconden, en vervolgens te proberen de auto te starten. Uw vader heeft misschien gelijk: als een injector lekt, kan dit betekenen dat de startmotor niet goed werkt en dat er rook uit komt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22610 door handmatig-mechanisch
Kijk, ik heb de multimeter tussen de aarde en de verwarmingskabel geplaatst en tot mijn verbazing komt er geen stroom doorheen, dus hij wordt niet warm. Ik heb het relais verwijderd en gecontroleerd en het was in orde, dus ik ga op zoek naar elektrische schema's om te zien waar de storing vandaan zou kunnen komen. Hartelijk dank allemaal. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22612 door handmatig-mechanisch
DE VERWARMING IN DEZE AUTO WERKT ALLEEN BIJ EEN TEMPERATUUR VAN ONGEVEER ONDER DE 5ºC. CONTROLEER HET PUNT VAN DE POMP OP 3,5ºC MET EEN WARM GLOEDNIEUWE MOTOR. CONTROLEER OOK OF ER GEEN LEKKAGE IS.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #22615 door handmatig-mechanisch
Helemaal mee eens. Controleer de timing van de pomp. Er zijn verschillende berichten over hoe je dit met VAG-com kunt doen. Het is eigenlijk gewoon afstellen, losdraaien en weer vastdraaien naar een nieuwe positie. Ik hoop dat dit helpt.