Zoek MDM

Bulletin

probleem met Clio-ontsteking

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #23748 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Clio ontstekingsprobleem

jcaamano schreef: Het is waarschijnlijk de CKP-sensor. Je hoeft hem alleen maar schoon te maken. Als het probleem aanhoudt, controleer dan de brandstofpomp.

Hoe is het, vriend?

Kunt u mij uitleggen waar de CKP-sensor op de Clio 1.6 zit?

Mijn auto (2002) slaat plotseling af en het is lastig om hem weer aan te krijgen. Ik denk dat dat de reden zou kunnen zijn. De brandstofdruk is al gecontroleerd en daar is alles in orde. Ik heb beide sleutels geprobeerd, maar hij start niet meer. Soms start hij bij de tweede poging, soms helemaal niet.

Eerst dachten we dat het de connectoren van de computers waren, want als we daarop drukten, ging de auto aan, maar dat is nu niet meer zo. Een andere keer ging de auto aan als we de accu loskoppelden en weer aansloten, en de laatste keer ging de auto alleen aan als we de versnellingsbak (automaat) in neutraal zetten.

En om het nog erger te maken, gisteren werd het opeens heel warm, totdat het water aanging en de stoplichten aangingen (ik hoop dat het de thermostaat is, ik ga het dit weekend controleren).

groeten..

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #23766 door handmatig-mechanisch
Hallo op het forum. Mij overkwam hetzelfde met een 1.6 Renault-motor, of die in de CIO. Het probleem zat in de sensor, zoals de anderen al zeiden, en die vind je bovenaan waar de motor en de transmissie samenkomen. Daar lopen twee kabels naartoe. Wat er in mijn geval gebeurde, was dat die twee kabels slecht contact maakten met de sensoraansluitingen. Dus heb ik het harde plastic verwijderd dat de connector van de kabels naar de sensor bedekte en de aansluitingen vervangen door gewone aansluitingen die je bij auto-onderdelenwinkels kunt kopen. Je moet ook goed opletten welke kabel bij welke sensoraansluiting hoort. Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #23782 door handmatig-mechanisch

tsekub schreef: Hallo op het forum. Ik had hetzelfde probleem met een 1.6 Renault-motor, die in de Cío. Het probleem zat in de sensor die de jongens noemden, en die vind je bovenaan waar de motor en de transmissie samenkomen.

Hartelijk dank, ik ga hem dit weekend uit elkaar halen om de thermostaat en de krukassensor te controleren.

Ik heb er genoeg van dat de transmissie kapotgaat als het warm is en nu al deze problemen :boos:

en hij heeft maar 60.000 km :boos: :boos:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #23925 door handmatig-mechanisch
Klaar, het is nu schoon en het is niet zo makkelijk als ze zeggen...

je moet de behuizing van de thermostaat verwijderen en dan een heleboel kabels verplaatsen waardoor je de schroeven van de sensoren niet kunt verwijderen...

Ik hoop dat hij niet meer uitgaat, anders verbrandt mijn vrouw hem nog bij een van die=)

grappen...