Zoek MDM

Bulletin

motortemperatuur

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24492 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: motortemperatuur
U moet de thermostaat gebruiken zodat de motor thermisch in evenwicht is, aangezien de motor beschadigd kan raken als hij te koud of te warm is (voorkomen is beter dan genezen).
Bijvoorbeeld: als het koud is, is het alsof u 's ochtends uw huis verlaat met een koude motor die u constant moet laten accelereren om snel de gewenste temperatuur te behouden.
Bijvoorbeeld: als het warm is, komt er een moment dat de motor gaat smelten.
Daar zorgt de thermostaat voor, die de temperatuur van de motor regelt met de koelvloeistof. Kort samengevat draait het om het motorvermogen, het thermisch evenwicht van de motor (temperatuurregeling) en dat de motor elke keer dat hij helemaal koud is, zo snel mogelijk die temperatuur bereikt, waardoor er brandstof wordt bespaard.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24493 door handmatig-mechanisch
Nou, ik zei het al, want ik weet uit ervaring dat het zo is, omdat het mij is overkomen. Er zijn motoren die, als je de thermostaat verwijdert, sterker opwarmen omdat het water niet door de radiator circuleert. Dat gebeurt op de makkelijkste manier, omdat er geen thermostaat is; het snijdt als het ware door de leiding en keert terug naar de motor. Groeten aan iedereen uit Uruguay.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24503 door handmatig-mechanisch
Vriend, als de thermostaat een enkele behuizing heeft, kun je hem verwijderen. Als hij dubbel is, wordt hij warmer. Je kunt hem er wel of niet inzetten, dat is jouw beslissing. Als het inderdaad zo is dat het brandstofverbruik toeneemt, maar niet zo merkbaar is en je rijgedrag meer beïnvloedt, kun je het zonder proberen en hem er pas inzetten als alles goed werkt. Je moet wel voorzichtig zijn met die motor, de blokken buigen heel gemakkelijk als je heel boos bent.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24523 door handmatig-mechanisch
Collega's, ik woon in San Pedro Sula, Honduras. Het is hier erg warm. Het is aan te raden de thermostaat hoger te zetten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24534 door handmatig-mechanisch
Nou, dat is niet helemaal waar. Er is een trucje voor: als je de thermostaat verwijdert, zit er een holte waar je hem moet afdekken zodat het water er niet doorheen kan lopen. Let op, het gat zit in de afdekking. Je moet het water naar de radiator laten stromen en niet naar de motor. Je dekt het af met een stuk hout dat je erin drukt. Ik heb dat al vaak gedaan.