Zoek MDM

Bulletin

motortemperatuur

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24482 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: motortemperatuur
Cilinderkoppakking, hallo vriend, zo noemen we dat, maar ik heb een twijfel, als die beschadigd is mag de compressie niet overschreden worden en dat zou je meteen merken, want ik zag dit bij
de Charade G20, en dit meteen bij het starten gooide de compressie de teller weer weg

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24484 door handmatig-mechanisch
Lieverd, hoe gaat het? Laten we nog een keer gaan. Wat is het probleem? Er lekt water en het wordt warm. Zou het de pakking of de gescheurde kap kunnen zijn? Vertel me nog iets. Ik weet niet eens meer welke auto het is en of het diesel of benzine is. We nemen contact met je op. Groeten uit Uruguay.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24483 door handmatig-mechanisch
Lieverd, hoe gaat het? Laten we nog een keer gaan. Wat is het probleem? Er lekt water en het wordt warm. Zou het de pakking of de gescheurde kap kunnen zijn? Vertel me nog iets. Ik weet niet eens meer welke auto het is en of het diesel of benzine is. We nemen contact met je op. Groeten uit Uruguay.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24488 door handmatig-mechanisch
Collega's, er lekte water via de radiator, via het plastic gedeelte bovenop. Ze hebben het vervangen door aluminium, de cilinderkoppakking vervangen en de cilinderkop gerepareerd. Dat heeft de monteur gedaan. Blijkbaar lekt er geen water meer. Mijn auto is een Hyundai Elantra uit 2000. Mijn vraag is: de thermostaat is verwijderd. Kan de auto zonder thermostaat rijden of is het noodzakelijk om er een te installeren op mijn model? Ik zou het op prijs stellen als u vanuit Honduras zou kunnen reageren. Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #24491 door handmatig-mechanisch
Empirische mechanica raadt aan om de thermostaat te verwijderen, maar het is beter om er een te hebben als u wilt dat uw auto goed werkt en zuinig is. Zonder thermostaat blijft de temperatuur namelijk niet constant, maar varieert deze afhankelijk van het weer. Als het te koud is, verbruikt een motor meer brandstof. Daarom hadden carburateurs vroeger een choke of wurgmechanisme. Nu wordt dat allemaal automatisch aangestuurd door de ECU. Als het te koud is, verbruikt hij meer brandstof. De thermostaat wordt voor onderhoud vervangen, net als de verdelerkap (Timex), als ik me niet vergis, elke 80.000 km, maar niemand vervangt ze, ze verwijderen ze gewoon. Het is het beste voor alle voertuigen met elektronische injectie om er een te hebben.