Zoek MDM

Bulletin

motortemperatuur

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21432 door handmatig-mechanisch
Motortemperatuur Geplaatst door manual-mecanica
Hallo iedereen of wie het ook aangaat, ik heb een probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden. Een paar dagen geleden heb ik de zuigerveer vervangen, de cilinderkop en klepzittingen gerepareerd en alle keerringen en pakkingen vervangen. Tot nu toe is alles in orde. Ik start de motor en hij slaat zonder problemen aan, maar de motor loopt te heet. Ik heb de radiatordop gecontroleerd op dichtheid, afstelling en alle elementen die met de temperatuurregeling te maken hebben, maar niets. Als iemand die meer weet over de Hyundai Elantra me met opmerkingen kan helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen. De auto is een Hyundai Elantra uit 1998, 1.8 benzine.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21433 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: motortemperatuur
Zorg ervoor dat de radiatoren schoon zijn en dat de slangaansluitingen en leidingen niet verstopt zijn. Goede koelvloeistof helpt ook enorm. De waterpomp moet schoon en niet te zwaar zijn, en controleer of de thermostaat werkt. Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21434 door handmatig-mechanisch
Heb je gecontroleerd of de elektrische ventilator werkt bij normale bedrijfstemperatuur en de andere? Controleer nogmaals alle hierboven genoemde
gegevens: er is een gereedschap geïnstalleerd om de radiatordop te vervangen dat de functie van een pomp heeft, het volgende: stuurt een druk van 1 bar (er wordt een drukmarkering meegeleverd) naar de binnenkant van de radiator en laat het verwarmingssysteem open en controleer na 15 minuten of er geen drukverlies is. Zo ja, controleer dan waar het zit, sluit verwarming uit door de doorgang te sluiten. Dit alles gebeurt met een koude en stilstaande motor (het is daarom raadzaam om te controleren op echte koelvloeistoflekken, aangezien er momenten zijn waarop lekken niet met het blote oog zichtbaar zijn).
:lachen: :lachen: :lachen: B) B) B)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21435 door handmatig-mechanisch
Als je de staat van de thermostaat controleert, kun je dit testen door hem te verwijderen en weer aan te zetten. Controleer op koelvloeistoflekken en zorg ervoor dat de ventilatoren op het juiste moment aanslaan. Een andere oorzaak van hoge temperaturen kunnen beschadigde slangen zijn. Als ze te heet zijn, raken ze vaak verstopt. Ik hoop dat mijn hulp helpt. Laat me weten hoe het is gegaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21458 door handmatig-mechanisch
Laat je ventilatoren direct draaien, maar ontlucht je systeem grondig. Als het daarna heet wordt, controleer dan je reparatie nogmaals. Ik hoop dat dit helpt. Groeten uit Querétaro, Mexico.