Zoek MDM

Bulletin

Renault Megane 1.9 dti sleutel werkt niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #20858 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Megane 1.9 dti sleutel werkt niet
Hallo, allereerst bedankt voor je antwoord. Ik heb de viercijferige code en ik kan het rode startonderbrekerlampje uitzetten, maar als ik de sleutel uit het contact haal en er drie keer op druk, gebeurt er niets. Er is zelfs geen geluid. Ja, ik kan de auto starten. Het probleem is dat het rode lampje na een tijdje weer gaat branden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #20865 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Megane 1.9 dti sleutel werkt niet
Hallo Maurog, dit systeem werkt niet zoals je zegt. De TIR 1- en TER 2-systemen, de ene via infrarood en de andere via radiofrequentie, genereren elke keer dat je op de knop op de sleutel drukt een andere sleutel dan de vorige. Hierdoor is het onmogelijk om het systeem in te schakelen door de accu los te koppelen of de knop 15, 20 of 30 minuten ingedrukt te houden. Zelfs als je een nieuwe sleutel koopt, moet je de UCEBIC- of UCH-ontvanger vervangen. JE MOET DEZE PROGRAMMEREN.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #20880 door handmatig-mechanisch

borellisport schreef: Hallo maurog, dit systeem werkt niet zoals je zegt. De TIR 1- en TER 2-systemen, de ene via infrarood en de andere via radiofrequentie, genereren in beide gevallen elke keer dat je op de knop op de sleutel drukt een andere sleutel dan de vorige, waardoor het onmogelijk is om het systeem in te schakelen door de batterij los te koppelen of de knop 15, 20 of 30 minuten ingedrukt te houden. Zelfs als je een nieuwe sleutel koopt, moet je de UCEBIC- of UCH-ontvanger vervangen. JE MOET DEZE PROGRAMMEREN.

Als de sleutel de startonderbreker bedient, is wat ik over die 15 seconden zei een test. Je hoeft alleen maar de afstandsbediening te kopen en te programmeren, of de startonderbreker uit de ECU te verwijderen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28809 door handmatig-mechanisch
:) Hallo allemaal, ik zag deze thread en vond hem interessant. Hij bestaat al een tijdje. Ik hoop dat iemand die er iets van weet hem leest en ons kan helpen.

Het laatste antwoord op de thread voordat ik schreef, was: "Als de sleutel de startonderbreker bedient, is wat ik noemde over die 15 seconden een test. Dan hoef je alleen nog maar de afstandsbediening te kopen en te programmeren, of de startonderbreker van de ECU te verwijderen. Met vriendelijke groet." Kunt u uitleggen hoe u de startonderbreker van de ECU verwijdert? Een mogelijke oplossing is om de gecodeerde brandstofafsluitmagneetklep van de brandstofinspuitpomp te verwijderen en te vervangen door een normale met twee contacten. Is er echter een manier om de originele te blijven gebruiken en deze te overschrijven voor de programmering van de startonderbreker? Alvast bedankt voor uw antwoorden.