Zoek MDM

Bulletin

temperatuursensor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20890 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: temperatuursensor
Je hebt helemaal gelijk. Toen ik de sensor monteerde, heb ik een kabel genomen en die correct teruggeplaatst, maar de auto schudt enorm bij het starten. Het toerental gaat op en neer en de motor klinkt een beetje geforceerd, maar registreert nu de temperatuur correct. Wat bedoel je met ontluchten? Ik heb de motor- en transmissieolie 5 dagen geleden ververst, hoewel het probleem zich al ongeveer een maand voordoet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20904 door handmatig-mechanisch
Maar was er al sprake van een onregelmatige stationairloop vóór het vervangen van de temperatuursensor? Zo ja, dan kunt u de staat van de stationairregelaar controleren, evenals eventuele valse luchtinlaat of een losse slang, en om te beginnen de staat van het luchtfilter.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20992 door handmatig-mechanisch
Man, dit loopt helemaal uit de hand. Gisteren heb ik bijna een aanrijding gehad. Hij accelereerde vanzelf en ik kon niet meer stoppen. Gelukkig was ik dicht bij huis en heb ik hem met de handrem en de voetrem genomen. Nou, als ik hem nu start, accelereert de auto supersnel en maakt hij ploppende geluiden alsof de uitlaat verstopt zit, poef, poef, nou ja, zoiets, maar hij doet het vooraan waar de motor zit. Nou, man, hoe zie jij wat ik kan doen? Ik heb het luchtfilter al gecontroleerd en dat is in orde, ik heb de slangen gecontroleerd en alles zit goed vast, wat raad je me aan? Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21015 door handmatig-mechanisch
Het is lastig voor iemand zonder geavanceerde mechanische kennis, maar beantwoord eens de vraag: heeft je auto een elektronisch gaspedaal of een bekabeld gaspedaal? Uit je beschrijving blijkt dat hij te veel of te weinig accelereert. Dit kan komen door de stationairloopregelaar, maar het is één ding om hem op toeren te laten komen, en een heel ander ding is dat de auto accelereert. Neem eerst mijn twijfels weg, oké, en dan kijken we wat we kunnen doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21023 door handmatig-mechanisch
Oké, nogmaals bedankt voor je tijd. Kijk, mijn auto heeft een elektronisch gaspedaal. Kijk, ik was aan het rijden toen hij plotseling accelereerde. Ik kon niet remmen met de rem ingedrukt. De auto bleef krachtig vooruit rijden. Ik zette de handrem erop en de auto bleef rijden, dus zette ik hem in neutraal en reed ermee naar huis. Maar nu ik hem aanzet, lijkt het alsof hij vastzit met het gaspedaal, want als ik de auto aanzet, start hij met een hoog toerental. Hij vertraagt niet en accelereert niet meer, hij blijft zo. Als hij accelereert, start hij zo en blijft zo, met de explosies die ik noemde. Ik weet niet of ik de video van de auto hier op het forum kan zetten, zodat je kunt zien hoe hij start en hoe hij klinkt. Nou, bedankt.