Zoek MDM

Bulletin

temperatuursensor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20750 door handmatig-mechanisch
temperatuursensor Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, onlangs gaf mijn auto (Plymouth Neon uit 2000) het motorstoringslampje aan. Ik heb de scanner aangezet en de zuurstof- en temperatuursensoren kwamen eruit. Ik heb de zuurstof al geplaatst, maar ik weet niet waar de temperatuursensor zit. Ik kan hem niet vinden. Kan iemand me vertellen waar hij zit? Ik zou het op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20765 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: temperatuursensor
Deze wordt meestal gemonteerd op de cilinderkop of op het waterlichaam waar de thermostaat zich bevindt. Het zou een tweedraadsconnector moeten zijn, aangezien het een NTC-sonde is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20872 door handmatig-mechanisch
BEDANKT KIKEMEC voor je snelle reactie, maar ik heb het al gevonden. Het zit vast aan de rechterkant van de motor, onder het luchtfilter en de accu. Ik heb nog een vraag. Kun je me helpen? Zoals ik al zei, ik heb de lambdasonde en de temperatuursensor al vervangen, maar mijn auto schudt als ik hem koud start en de temperatuur wordt niet op het dashboard weergegeven. Het motorstoringslampje laat niet meer zien wat het zou kunnen zijn. Heb ik de sensor verkeerd geplaatst? Oké?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden - 14 jaar en 6 maanden geleden #20873 door handmatig-mechanisch
Hier laat ik de sensor zitten voor het geval dat iemand hem nog eens van pas kan komen.
Laatst bewerkt: 14 jaar 6 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20888 door handmatig-mechanisch
Vriend, het zit inderdaad op de cilinderkop gemonteerd volgens de foto die je laat zien, maar hé, de sensor stuurt over het algemeen geen signaal naar het dashboard, dat gebeurt via een andere connector die uit één kabel bestaat, misschien neem je die mee als de computer het niet heeft, het doet het op basis van de sensor, maar het onregelmatige stationair draaien en de klok, doen vermoeden dat de sensor niet overeenkomt met jouw model, controleer zorgvuldig of het dezelfde is, het andere is dat het ontluchten van het voertuig niet correct is gedaan.