Zoek MDM

Bulletin

IAC-klep

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20254 door handmatig-mechanisch
IAC-klep Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, weet iemand hoe je de IAC-klep op een Pointer kunt kalibreren?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20258 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: IAC-klep
Hoi Raponcho, de IAC-klep van de Pointer is elektrisch en kan dus niet handmatig worden gekalibreerd. Hij moet worden afgesteld met VAG-com. Als je probleem echter te hoge toerentallen zijn, controleer dan de ontstekingstijdstip (als de auto een verdeler heeft) en controleer of de motortemperatuursensor goed werkt (de tweepolige sensor bevindt zich onderaan de flens).

Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20327 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, vergeef me mijn onwetendheid. Wat heeft de temperatuursensor te maken met hoe snel mijn auto op toeren draait? Ik ben hier nieuw in, maar ik vind mechanica echt leuk. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20335 door handmatig-mechanisch
Hallo Raponcho,
de temperatuursensor heeft als functie de motorcomputer te informeren over de motortemperatuur. Dit betekent dat deze klep bij een koude start sterker opengaat, omdat de verbranding in een koude motor minder efficiënt is. Het systeem dat de motor aanstuurt, heeft nu een functie genaamd go-home, die vooraf bepaalde waarden aanneemt wanneer deze sensor uitvalt. Het is dus alsof de motor zijn temperatuur probeert te schatten om het stationair toerental en de hoeveelheid brandstofinjectie aan te passen. De storingen die met deze sensor gepaard gaan, zijn misfiring (toerentalstijgingen en -dalingen) en een hoog brandstofverbruik.

Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #20345 door handmatig-mechanisch
Oké, bedankt, Oskr.

Als ik hem aanzet, start de auto prima van 900 tot 1000 toeren per minuut, maar als ik op gang kom, blijft het toerental boven de 2000 en om te vertragen moet ik de koppeling loslaten en de auto afremmen, zodat het toerental daalt en op 900 tot 1000 blijft.

Ik heb de IAC-klep vervangen en met de fabrikant gesproken. Hij vertelde me dat de steel 2,7 cm had moeten uitsteken en dat ik hem daarna 3 slagen moest geven en bij de 4e zou ik hem aanzetten en zou hij gekalibreerd zijn, maar het blijft precies hetzelfde met de oude klep en de nieuwe.

Heel erg bedankt.