Zoek MDM

Bulletin

hoog verbruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19386 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmechanica op het onderwerp Re: hoog verbruik

borja bueu schreef: Ja, er zit een klein lek in de carterpakking en in een andere pakking, vertelden ze me.
Als ik de vuldop heb verwijderd en de olie klontert en zwart en droog is... Dan moet de olie en het filter nu vervangen worden! Maar als ik dat niet heb gedaan, komt dat omdat als ik de olie ververs en de auto nog steeds rijdt, en aangezien ze me de optie van een motorwissel hebben verteld, wil ik de motoroptie uitsluiten voordat ik de olie ververs...

Denk je dat een filter verstopt kan zijn of dat de olie erg oud is? Zou het verbruik zo sterk kunnen stijgen en het vermogen afnemen?

Zo ja, dan ga ik de sensoren vervangen en dat sluit ik uit, want ze hebben me verteld dat alles in orde is.
Met vriendelijke groet

Gezien wat u zegt en de kilometerstand van de auto, denk ik dat er niet goed voor is gezorgd.
Als de filters verstopt zijn, verbruikt de auto meer benzine, en afhankelijk van de staat van het filter ook meer brandstof. Soms rijdt de auto zelfs niet harder dan een bepaalde snelheid, of start hij zelfs helemaal niet.

Open de dop van het expansievat en vertel me wat je in de koelvloeistof ziet. Is het dezelfde kleur als de koelvloeistof zelf of bruin?

omdat ik de motor niet heb gezien, anders zou ik je vertellen dat het misschien niet de moeite waard is om er iets aan te doen en er een andere motor in te zetten die wel in goede staat is.

Nou, vertel het me, en groeten

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.