Zoek MDM

Bulletin

hoog verbruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19347 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmechanica op het onderwerp Re: hoog verbruik
Lekt er olie?

Zit er te veel olie in de motor?

Als je de olievuldop verwijdert, welke kleur of welk uiterlijk heeft de motor dan?

Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19351 door handmatig-mechanisch
Ja, er zit een klein lek in de carterpakking en in een andere pakking, vertelden ze me.
Als ik de vuldop heb verwijderd en de olie klontert en zwart en droog is... Dan moet ik nu de olie en het filter verversen! Maar als ik dat niet heb gedaan, komt dat omdat als ik de olie ververs en de auto rijdt zoals het hoort, en aangezien ze me de optie van een motorwissel hebben verteld, wil ik de motoroptie uitsluiten voordat ik de olie ververs.

Denkt u dat een filter verstopt kan zijn of dat de olie erg oud is? Kan het verbruik zo sterk toenemen en het vermogen afnemen?

Zo ja, is het volgende wat ik doe de sensoren en dat sluit ik uit, want ze hebben me verteld dat alles in orde is.
Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19355 door handmatig-mechanisch
Hallo! Hoe gaat het met je?

Wat vertelt de omgevingstemperatuur je?

In de meeste gevallen, als de temperatuur veel lager is, vermindert de DME of brandstofinjectiecomputer de luchtstroom en verhoogt de brandstoftoevoer om de lage temperaturen die "bestaan" te compenseren... Dit is de reden waarom er een overmatig brandstofverbruik en een onbalans in de motor ontstaan...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19357 door handmatig-mechanisch
Beste borja bueu, als je de conditie van de motor zonder instrumenten wilt testen, raad ik het volgende aan:

1. Start de motor stationair, neem een doek (zoals een zakdoek), bij voorkeur wit, en houd deze ongeveer 2 minuten of korter op de uitlaat. Wanneer je de doek verwijdert, zie je de kleur ervan: donker, vettig of oliespattend. Dit wijst erop dat er olie lekt via de zuigerveren of de klepgeleiders.
2. Een andere test is om de olievuldop te verwijderen of de oliepeilstok te verwijderen terwijl de motor stationair draait. Als er te veel olie spat en de motor een ander gedrag vertoont (het toerental daalt of de motor knikt), wijst dit op compressieproblemen (versleten zuigerveren of geleiders met speling).

Probeer het eens en kijk hoe het gaat. Ik wens je veel succes.:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19358 door handmatig-mechanisch
Hoi Borja. Het brandstofverbruik dat je meldt is niet zo gek als het lijkt. Voltanken is een goed idee. Je moet zeker bij een betrouwbare monteur navragen welk motortype (nummer) je auto heeft. Het nummer dat op het motorblok staat en dat vergelijken met de technische specificaties. Je zult niet de eerste of de laatste zijn die een 2,0-liter of 2,3-liter (170 pk) motor koopt. Het is niet zo'n gekke optie, aangezien je vermeldt dat er ongeveer 240.000 km op de teller staat. Als je motornummer klopt, raad ik je aan om je te concentreren op de versnellingsbak. Begin met het vervangen van de olie, het filter en de carterpakking (OP DE TRANSMISSIE). Wees voorzichtig met de olie die je erin doet, want versnellingsbakken zijn erg kwetsbaar. Succes...