Zoek MDM

Bulletin

hoog verbruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19286 door handmatig-mechanisch
hoog verbruik Gepubliceerd door manual-mecanica
Hoi! Ik ben naar verschillende garages geweest en ze hebben de brandstofpompen van de Landa vervangen. De katalysator was verstopt door het verbruik. We hebben die ook vervangen, maar de auto had nog steeds dezelfde symptomen. Later hebben we de injectoren vervangen, ze hebben de flowmeter in de BMW gecontroleerd en de ECU-parameters afgesteld. De flowmeter is perfect. De compressie van de motor is ook 10,5, alle cilinders gaven aan dat ze ook in orde zijn.
Ik ben ten einde raad, want de monteurs willen zich niet met mijn auto bemoeien, omdat ze zeggen dat ze veel onderdelen gaan vervangen zonder te weten of het gerepareerd zal worden...
Wat zou het kunnen zijn? Als de auto stilstaat, geeft de boordcomputer de gemiddelde waarde weer en zet deze op nul. Als de auto stilstaat, gaat hij vanzelf uit, het verbruik begint geleidelijk te stijgen, het verbruik op het scherm wanneer ik gas geef, gaat continu omlaag...
Kunt u mij alstublieft helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19301 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmechanica op het onderwerp Re: hoog verbruik
Het klinkt alsof de ECU of een van de sensoren een foutief signaal afgeeft en benzine door een leiding pompt.

Is de motortemperatuur in orde?

Hebben ze nog iets anders aan de auto gedaan dan wat je hebt genoemd?

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19314 door handmatig-mechanisch
Nou, ik weet het niet, maar ze vertelden me bij de BMW in Burgos dat ze de ECU-parameters hebben afgesteld. We hebben ook de injectoren vervangen en kregen hetzelfde resultaat.
Ik denk niet dat ze de motortemperatuur hebben gemeten. Ik zal het ze laten weten. Zijn er veel sensoren die defect kunnen zijn, zodat we die kunnen controleren?
Een ander probleem waar ik mee worstel, is dat als ik in D schakel, hij te hoog in toeren draait, net als in S. Dat gebeurt niet altijd, maar er is ook iets mis met de versnellingsbak.
Moet ik de bougies, olie en filters vervangen? Ik weet dat dat het verbruik nog iets verder kan verlagen, door te berekenen of ze in slechte staat zijn, afhankelijk van hoeveel het verbruik verlaagd kan worden?
Bedankt voor je hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19315 door handmatig-mechanisch
Wat betreft de vraag of er nog meer is gedaan dan wat er is genoemd, tot de dag dat ik de auto kreeg, en dat is 5 maanden geleden (ze hebben hem zo aan me verkocht), heeft de eigenaar me niet alleen voor de gek gehouden door de km-stand te verlagen van 240.000 naar 140, maar ook door hem te vertellen dat hij niets heeft gedaan (wat gaat hij zeggen). Feit is dat hij de schade natuurlijk betaalt als we het voertuig vinden... Mogelijk heeft hij iets aangeraakt, maar dat is onmogelijk te zeggen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19316 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat er 8 of 10 basissensoren voor de motor zijn. Zit er een temperatuurmeter in? Zo ja, wat geeft die aan?

Heb je de filters (benzine, lucht, olie) gecontroleerd op verstopping? Heb je de olie en filters vervangen na het hoge verbruik?

Rijdt de auto goed? Of merk je dat hij minder vermogen levert voor de motor die erin zit?

Alle informatie die je geeft is erg nuttig.

Groeten.