Zoek MDM

Bulletin

Grand Vitara HDI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18512 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Gran Vitara HDI
Hallo vrienden, in de vrachtwagenrail is de lage druk 3,8 bar. Dit komt van de pomp in de tank. De hoge druk ligt tussen de 800 en 1500 bar, afhankelijk van het voertuig. Nu moet je aangeven of de auto goed start of niet, want je hebt mogelijk een probleem met de EGR. ALS DEZE OPEN IS, MERKT U BIJNA GEEN VERMOGENSVERLIES. ER KOMT WEL VEEL ZWARTE ROOK UIT! MAAR IK ZOU MEERDERE TESTS UITVOEREN VOORDAT U DE INJECTOREN DEMONTEERT!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18516 door handmatig-mechanisch
@esmeralda: met de katalysator niet verwijderen bedoel ik dat je hem helemaal sloopt, zoals ze in Argentinië meestal doen. Je verwijdert hem en vervangt hem door een ander stuk demper. Het probleem van vuil in de katalysator is ingewikkeld, afgaande op wat ik ervan heb gezien. De katalysator werkt met kleine plaatjes van verschillende materialen, zoals zilver. Daardoor worden slecht verbrande gassen gedetecteerd en wordt er recirculatie toegepast, wat in dit geval ontluchting wordt genoemd. Volgens wat ik heb begrepen, gaan katalysatoren meestal niet lang mee als er dit soort problemen zijn. De computer geeft dan aan dat je de motor moet controleren.

Is er een manier om de katalysatoren uit te schakelen, zodat de computer er altijd van uitgaat dat de katalysator er is en altijd aangeeft dat hij goed werkt? Hoe ze dat doen weet ik niet. De waarheid is dat ik het niet weet. In de VW GOL van 2004 tot 2008, misschien zelfs 2009, zegt iedereen die ik ken die dat model auto heeft dat de katalysator een groot probleem vormt. Hij raakt altijd verstopt en omdat hij niet gerepareerd kan worden, is het in Argentinië erg duur. Ze verwijderen hem er gewoon uit en de meeste mensen hebben het probleem dat ze de motor moeten controleren als ze die jumper niet uitvoeren die ze met de computer doen, en dan werkt hij niet goed.

bijvoorbeeld mijn leraar mechanica had een probleem met de katalysator en moest het omzeilen, want toen hij de katalysator verwijderde, werkte de auto verschrikkelijk.

Volgens wat ze me leerden over injectie, is de injectie bijna onacceptabel en kan deze storingen veroorzaken als er met zoveel druk wordt gewerkt. Als er storingen optreden,

gaat alles kapot. Het overkomt mij met een Fiat Palio uit 2001, maar dat is een benzinemotor met vuile injectoren en elke 2000 km doe ik er injectorreiniger op en wordt het beter. Maar het enige wat het bij mij doet, is dat hij vanzelf accelereert als hij niet rijdt.

Nou, ik beantwoord je vraag: ik heb nooit een eigen auto gehad xD
Ik rijd altijd in de auto van mijn tante omdat ik bij haar woon, maar ik heb nog nooit een auto met een katalysator gehad.
Als alles goed gaat met de werkkwestie, bouw ik een Dodge GTX uit 1971, die ook geen katalysator zal hebben, hehehe

@pollilla: Zoals ik al zei, ik weet niet goed met welke druk hij werkt, maar met 3,8 bij lage toerentallen denk ik van niet. Later, als mijn neef me de boeken brengt met wat hij heeft bestudeerd, stuur ik je de gedetailleerde informatie per PB.

Nou, groeten, ik hoop dat ik je heb geholpen. Als je vragen hebt, stuur me dan een PB.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18518 door handmatig-mechanisch
Niet vanwege het lage drukregime, maar vanwege de lage druk vóór de hogedrukpomp. Dit betekent dat de elektrische pomp, afhankelijk van het model, van de tank naar de hogedrukpomp op 1,8 tot 3,8 werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18521 door handmatig-mechanisch
Hij startte niet goed omdat de uitlaatdemper verstopt zat. Ik heb die verwijderd en nu start hij goed. De symptomen zijn dat hij niet sneller accelereert dan 2.200.500 tpm, hij start niet en hij stoot zwarte rook uit. Ik zeg niet dat het niet de EGR of een andere storing kan zijn die ik heb genoteerd en dat de ECU niet goed werkt. Ik zal kijken of ik maandag de diagnose kan stellen. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18522 door handmatig-mechanisch
Mot, welke tests raadt u mij aan uit te voeren voordat ik de injectoren verwijder???