Beste Jueja, wauw, je hebt met je vraag echt een HEEL delicaat onderwerp aangestipt, aangezien het mechanische problemen en menselijke waarden betreft... een merkwaardige combinatie, vind je niet? Kijk, ik zal volledig eerlijk zijn in mijn antwoord en sommigen zullen het met me eens zijn en anderen niet. Ik denk dat het uiteindelijk een kwestie van benadering is, maar... als ik je zou vertellen: "Ik vraag 80.000 peso voor mijn auto, haaa en trouwens, er zit een scheur in de monoblock, maar maak je geen zorgen, het is niet ernstig..." ZOU JE HEM KOPEN??? Beste Jueja, laten we eerlijk zijn, als ik de koper vertel dat ik een dergelijk probleem heb, betwijfel ik ten zeerste of er iemand bereid zal zijn te betalen wat ik voor de auto vraag, en in het ergste geval zal er misschien helemaal NIEMAND geïnteresseerd zijn om hem te kopen, vind je niet? Kortom, als ik volledig oprecht overkom tegenover de koper, riskeer ik hoogstwaarschijnlijk twee dingen: 1- Dat ze wegrennen. 2- Dat ik er nog niet eens de helft van de vraagprijs voor krijg. Beste Jueja, ik vraag het je nogmaals: zou je een auto kopen met een gebarsten motorblok? Geloof me, ik ben verliefd op mijn auto. Ik heb nog nooit een auto gehad die me in alle opzichten zo goed beviel, tot nu toe. Helaas ben ik dit probleem tegengekomen, en als ik de auto niet verkoop, loop ik het risico dat de reparatie ervan heel duur wordt. Geloof me, ik vind het niet prettig om hem weg te doen. De koper heeft het volste recht om hem naar een betrouwbare monteur te brengen en alle tests te laten doen die hij nodig acht om te beoordelen of mijn auto geschikt voor hem is of niet. Net zoals ik hetzelfde risico loop bij de aankoop van een tweedehands auto. Het is een gelijkwaardige situatie, zo zie ik het, maar ik respecteer je standpunt. Wat denk jij? GROETEN uit Cancun.