Zoek MDM

Bulletin

Scheur in Altima Monoblock, help!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #17851 door handmatig-mechanisch
Barst in Altima Monoblock, help! Geplaatst door manual-mecanica
Groeten op het forum, en ik zou je reactie zeer op prijs stellen. Een beetje onzorgvuldigheid leidde tot iets ernstigs. Omdat ik geen water in de radiator had gedaan, raakte mijn auto oververhit. Die oververhitting beschadigde de radiator, waardoor er een groot lek ontstond, en ik moest hem vervangen. Het probleem was daarmee niet opgelost, want toen ik de auto startte en er een paar dagen mee reed, begon hij witte rook uit de uitlaat te stoten. Door de oververhitting waren de motorafdichtingen beschadigd en lekte er antivries. Ik liet hem bij de monteur achter, en hij deed al het nodige werk om de auto weer aan de praat te krijgen. Precies een maand ging voorbij, en op een middag, uit het niets, begon hij veel witte rook uit de uitlaat te stoten. Ik bracht hem met een sleepwagen naar de monteur, en na hem te hebben onderzocht, vertelde hij me dat de staat ervan niets te maken had met mijn nieuwe probleem. Nu vertelde hij me dat het een scheur in het motorblok was, veroorzaakt door de eerdere oververhitting. Hij zegt dat hij "MetalSeal" zal aanbrengen en dat hij er alle vertrouwen in heeft dat de vloeistof de scheur in de motor zal dichten. Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ik ervan moet denken. Ik vraag u om me alstublieft te helpen door de meest economische "oplossing" aan te bevelen, zodat ik mijn auto weer kan laten rijden en hem kan verkopen. Ik begin te denken dat mijn monteur de eerste klus niet goed heeft gedaan, en dat levert me nu grote problemen op. Wat vindt u ervan? DANK U WEL!!! :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #17853 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Scheur in Altima Monoblock, help!!!
Hoi Kankun, als de scheur geen smeeraders aantast, raad ik je aan om hem koud te laten lassen. Met de huidige technieken zou het perfect moeten zijn. Uiteraard moet je eerst de locatie van de scheur lokaliseren en zeker weten. Laat ons weten hoe het gaat. Met vriendelijke groet. :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #17856 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Scheur in Altima Monoblock, help!!!
Hallo, wat betreft de monobloc, dit is een zeer delicate kwestie. Als u de monobloc koud laat sealen, kan de seal een koel- of smeerkanaal blokkeren, waardoor de motor permanent uitvalt. Aan de andere kant is er de kwestie van het precies weten waar de scheur zit. Dit is moeilijk te bepalen. Als de monteur de scheur precies op de juiste plek vindt, zouden er geen problemen moeten zijn. Deze optie is het meest economisch in vergelijking met andere opties.
Een iets effectievere optie is het koudlassen van de scheur. Dit is een complexer proces dan sealen, maar effectiever en betrouwbaarder op de lange termijn. Het probleem, net als in het vorige geval, is het vinden van de scheur. Hoe dan ook, als u besluit om hem te sealen of te lassen, moet u weten dat uw motor nooit meer hetzelfde zal zijn als vóór het ongeluk. Hij kan korter meegaan dan verwacht. De meest effectieve oplossing, maar ook de duurste, is om de motor te vervangen. Met vriendelijke groet, en laat me weten hoe het is gegaan.:cheer:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #17866 door handmatig-mechanisch
Eigenlijk heeft ma458a gelijk. De oplossing is om het monoblok te vervangen, niet de hele motor. Je kunt echter vloeibare kristalkit of een ander type blokkit proberen en kijken wat er gebeurt. Ik heb dit met één auto gedaan en die liep twee jaar lang prima, en toen werd hij verkocht.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #17867 door handmatig-mechanisch
Ha, ik vergat ojo wat betreft het werk van de monteurs. Je moet weten en onthouden dat we mensen zijn en dat we fouten maken. Maar we laten ons leiden door logica. Als we elke keer dat er een oververhitte auto in de werkplaats aankomt, in plaats van de cilinderkop te doen, de motoren zouden afstellen en hydraulische tests zouden uitvoeren op zowel de cilinderkop als het blok, dan zou dat je veel, veel meer kosten. Je zou toch niets willen repareren? En dan is het nog niet eens zo dat het onwaarschijnlijk is dat voertuigen het blok verdraaien bij oververhitting. En als je die microscheurtjes zou kunnen zien, dan zou je als klant beseffen dat die bijna niet op te sporen zijn. Wees dus voorzichtig met dit soort opmerkingen. Groeten en succes, een knuffel en probeer wat ik heb genoemd.