Zoek MDM

Bulletin

IK KRIJG GEEN STROOM NAAR HET BRANDSTOFPOMPRELAIS

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17351 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: IK KRIJG GEEN STROOM NAAR HET BRANDSTOFPOMPRELAIS
Bedankt, weet je waar ik het contact vandaan kan halen? Ik heb het gedaan vanaf contactrelais 1, maar het blijft continu branden en ik heb maar 2 seconden nodig. Bedankt voor je hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17368 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: IK KRIJG GEEN STROOM NAAR HET BRANDSTOFPOMPRELAIS
Het is prima, het moet continu branden, anders kun je het niet testen. Zoek een zekering in de wapenkoffer, doe het testlampje erin en draai de sleutel om tot het contact aan staat. Kijk of het lampje gaat branden en start de machine. Als het niet uitgaat, is alles in orde en is die zekering in orde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17403 door handmatig-mechanisch
Nou vriend, ik denk dat je er al achter bent dat de ECU dat probleem niet kan veroorzaken, want je zegt dat je er een hebt vervangen en het is nog steeds hetzelfde. Uit mijn ervaring blijkt dat de meeste ECU's het relais via de aarde (-) laten commuteren. Je moet controleren of er geen spanningsval is richting het relais, via het positieve contact of de positieve accu, en de brandstofdruk in de gaten houden. Vergeet niet dat er drie fundamentele elementen zijn voor ontsteking: compressie, bobinevonk EN brandstof. Concentreer je op welk van deze elementen ontbreekt. Ik hoop dat dit idee nuttig voor je is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17404 door handmatig-mechanisch
Bedankt, maar het probleem moet iets met de stroomsterkte zijn, aangezien de pomp niet oplaadt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17406 door handmatig-mechanisch
Hé, waarom test je niet met de bijbehorende massa in de PCM? Daar moet er 3 staan. Wanneer je de PCM verwijdert om de dynamo te verwijderen of iets anders te doen, kantel je hem over de motor en vonkt hij en dan branden de interne massa's door en dat is het dan, computer, want als je de zekeringen hebt gecontroleerd en die zijn in orde, of als je de computer hebt vervangen door een ander exemplaar van een sloopauto, heb je mogelijk hetzelfde probleem met de doorgebrande massa's. Je hebt daar niet het juiste relais omdat het op een lagere specifieke spanning werkt, ook al staat er 12 volt op aansluiting 30, of je hebt een sensor die hem niet laat werken. Het overkwam mij met een Renault Megane die geen spanning gaf toen ik hem startte omdat alles blokkeerde en het probleem was dat de startmotorspoel, toen je hem testte met 12 volt, in orde was, maar toen ik er 220 volt in gooide, maakte hij kortsluiting en dat veroorzaakte een ontlading van de PCM die alles blokkeerde. Ik had ook een soortgelijk geval in een Fiat Uno. Toen ik de accu verving en hem niet met de scanner naar een dealer bracht, bleef de auto op de klok staan en had hij spanning en startte en liep hij prima, van 8 uur 's ochtends tot 10 uur en van 18 tot 20 uur nadat we hem naar de Fiat-dealer brachten en ze het binnen 24 uur hadden gerepareerd. Die kerel was een beetje gek. Nou, ik hoop dat wat ik je heb verteld nuttig is. Zo niet, neem dan contact met me op en dan denken we verder, want soms maken ze je gek. Groeten uit Argentinië. Omar Quintana