Hé, waarom test je niet met de bijbehorende massa in de PCM? Daar moet er 3 staan. Wanneer je de PCM verwijdert om de dynamo te verwijderen of iets anders te doen, kantel je hem over de motor en vonkt hij en dan branden de interne massa's door en dat is het dan, computer, want als je de zekeringen hebt gecontroleerd en die zijn in orde, of als je de computer hebt vervangen door een ander exemplaar van een sloopauto, heb je mogelijk hetzelfde probleem met de doorgebrande massa's. Je hebt daar niet het juiste relais omdat het op een lagere specifieke spanning werkt, ook al staat er 12 volt op aansluiting 30, of je hebt een sensor die hem niet laat werken. Het overkwam mij met een Renault Megane die geen spanning gaf toen ik hem startte omdat alles blokkeerde en het probleem was dat de startmotorspoel, toen je hem testte met 12 volt, in orde was, maar toen ik er 220 volt in gooide, maakte hij kortsluiting en dat veroorzaakte een ontlading van de PCM die alles blokkeerde. Ik had ook een soortgelijk geval in een Fiat Uno. Toen ik de accu verving en hem niet met de scanner naar een dealer bracht, bleef de auto op de klok staan en had hij spanning en startte en liep hij prima, van 8 uur 's ochtends tot 10 uur en van 18 tot 20 uur nadat we hem naar de Fiat-dealer brachten en ze het binnen 24 uur hadden gerepareerd. Die kerel was een beetje gek. Nou, ik hoop dat wat ik je heb verteld nuttig is. Zo niet, neem dan contact met me op en dan denken we verder, want soms maken ze je gek. Groeten uit Argentinië. Omar Quintana