Zoek MDM

Bulletin

Kan iemand mij helpen met een Mustang 5.0L?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17149 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kan iemand mij helpen met een 5.0L Mustang?
Probeer de stationair toerental iets te verlagen. Bij de automatische Mazda-modellen gebeurde hetzelfde. Dat kwam door vuil in het inlaatspruitstuk. Als het niet werkte, werd de stationair toerental iets verhoogd. Dit komt doordat de motor meer belast wordt als je de versnellingen inschakelt en het toerental lager wordt. Het kan zijn dat het toerental zo laag wordt dat de motor afslaat. Probeer het eens, je hebt niets te verliezen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17179 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kan iemand mij helpen met een 5.0L Mustang?
Bedankt, ik heb het hele inlaatspruitstuk inclusief het gasklephuis al verwijderd en helemaal schoongemaakt. Ik heb ook geprobeerd om het stationair toerental te verhogen, maar wat er gebeurt is dat er een plotselinge ruk ontstaat als je de versnellingsbak aanzet en hij slaat dan af. Ik heb het een beetje uitgezocht in de handleiding van Ford (Watzon) en ik las dat dit type transmissie elektronisch wordt aangestuurd. Het probleem kan zijn dat de koppelomvormerkoppeling niet ontkoppelt en de versnellingsbak in een 1:1-verhouding met de motor koppelt, waardoor de motor niet genoeg koppel heeft om zichzelf in stand te houden (ik kan me voorstellen dat het hetzelfde is als met een standaardversnellingsbak waarbij je eerst in de derde versnelling wilt komen). Ik ga nu de transmissiesignalen en de transmissiesolenoïden controleren. Ik wens me succes, en een reactie is nooit te veel. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17180 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, dit is een antwoord en een aanname, aangezien ik niet veel ervaring heb met mechanica. Ik vind het geweldig, maar ik ben het nog aan het bestuderen. Hoe dan ook, op een dag maakte een schoolkameraad tijdens de les over automatische transmissies een opmerking en hij verwees naar het feit dat de motor van zijn vrachtwagen niet startte als de transmissie in de "P" stond en hieruit kwamen we tot de conclusie dat de transmissie werkt met de beweging van de motor, maar als de motor niet onafhankelijk van de transmissie start, dan is er een probleem met de motor. Dan stel ik hetzelfde voor, maar dan omgekeerd. Uw motor is in perfecte staat, afgaande op wat u zegt. Wat ik u wil zeggen is dat u de transmissie zo nauwkeurig mogelijk moet controleren en op die manier zult u erachter komen wat het echte probleem is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17206 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie. Omdat de turbine een soort fluitend geluid maakte, heb ik de kast laten zakken om hem te vervangen. Ik zal van de gelegenheid gebruik maken om alle componenten grondig te controleren. Uiteindelijk ben ik in een grote puinhoop terechtgekomen, maar ik zit hier absoluut niet al in. Als er één ding is waar ik koppig over ben, is het wel koppig blijven totdat ik de oplossing heb gevonden en de storing heb opgelost. Ik zal laten weten hoe het is gegaan en ik blijf je reacties waarderen. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17220 door handmatig-mechanisch
Nou, het stationair toerental verhogen is een optie, maar het verbruikt meer en klinkt te geforceerd. Het probleem zit in de inlaat. Je hebt de oplossing al aangedragen. Je hebt het rempedaal losgelaten en het is beter. Controleer de slangen van de motor naar de rembekrachtiger. B)