Hallo kameraden, ik repareer een Mustang model uit 1994, een 5,0 l automaat. Het probleem is dat de motor onregelmatig loopt en bij lage snelheid (stationair draaien) afslaat. Ik heb alle vacuümlekken, slangen, pakkingen inclusief injector o-ringen gerepareerd, de gasklephuis doorgespoeld en de gasklepsensor gecontroleerd. Bij het controleren van de weerstand van de IAC-klep (bypass) vond ik 40 homs, wat normaal is. 8 tot 13 homs op een klep in goede staat. Ik heb deze vervangen en de motor stabiliseerde zich volledig en liep perfect stationair. Hij accelereert uitstekend en zonder haperen. Hij verhoogt het toerental heel goed. Maar bij het rijden of achteruit rijden slaat de motor af. Ik heb de luchtstroom in het gasklephuis al gekalibreerd. Ik heb aansluiting 30 van de PCM gecontroleerd, de transmissieselector. In stand "P" heb ik 4,6 V. In stand "R" heb ik 3,8 V. In stand "N" is dat 3,0 V. In "D" is dat 2,2 V. in "2" 1,8 en in "1" 0,8 V., wat ik afleid als referentie 5 V. en de spanning daalt afhankelijk van de gekozen snelheid, dus ik denk dat dit niet het probleem is. Ik ben namelijk ten einde raad, want ik heb zelfs de bougies en kabels al vervangen en de fout blijft bestaan. Ik hoop dat een vriend die dit soort problemen heeft gehad, mij kan helpen. Bij voorbaat dank en groeten uit Mexico.