Zoek MDM

Bulletin

ontluchten van het hydraulische koppelingssysteem van de Ford Ranger

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15411 door handmatig-mechanisch
Aan iedereen, ik heb net de hulpcilinder van de truck vervangen en die hoeft alleen nog maar ontlucht te worden. Ik heb me verdiept in de situatie en dacht dat het hetzelfde was als de remmen, maar als ik het pedaal intrap en de ontluchter open, voelt het niet strak aan, het werkt niet. Ik heb ergens gelezen dat je de truck moet optillen zodat de hoofdcilinder horizontaal staat. Anderen vertellen me dat de ontluchtingsprocedure anders is. Weet iemand wat het is? Leg het me alsjeblieft uit. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15414 door handmatig-mechanisch
VUL EENVOUDIG DE VLOEISTOFTANK, OPEN DE ONTLUCHTER ONDERAAN EN LAAT DEZE LOPEN ALS ER VOLDOENDE UIT KOMT, SLUIT DEZE EN DRUK OP HET PEDAAL :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15470 door handmatig-mechanisch
Als je hem niet aan de voorkant optilt, verspil je je tijd...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15496 door handmatig-mechanisch
Ik ga de methode delen die voor mij werkte. Volgens wat mij verteld is, is het niet mogelijk om het systeem te ontluchten zoals je dat met de remmen doet, dat wil zeggen, met de ontluchter gesloten, iemand trapt het pedaal meerdere keren in, laat het helemaal open, opent vervolgens de ontluchter, sluit hem weer en herhaal de handeling. Wat voor mij werkte, was als volgt: je moet een slang op de ontluchter aansluiten, bij voorkeur transparant. Ik moest hiervoor een koppeling maken. Vervolgens steek je deze slang in een fles met remvloeistof, zodat de slang ondergedompeld is in de vloeistof (zonder dat er lucht in kan komen). Zorg ervoor dat het vloeistofreservoir altijd vol is. Open de ontluchter en begin met het bedienen van het koppelingspedaal. Als je naar de vloeistof in de fles kijkt, zie je de luchtbellen. Je zult ook zien dat de slang zich begint te vullen met remvloeistof. Ze adviseerden me om het pedaal te blijven bedienen totdat de slang volledig gevuld was met vloeistof. Ik kreeg dit niet voor elkaar, dus wat ik deed was de ontluchter sluiten en bedienen. Het pedaal, laat het onderaan staan, open de ontluchter totdat je ziet dat de luchtbellen eruit komen en sluit het pedaal onmiddellijk. Het werd hard en ging door, en die was sneller. Ik hoop dat deze ervaring nuttig voor je is. Groeten en bedankt voor de antwoorden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15508 door handmatig-mechanisch
Ik doe het meestal op dezelfde manier als met de remmen en dat is geen probleem, zolang de pomp natuurlijk goed is. Het voelt alleen anders aan omdat het pedaal iets langzamer terugveert. Maar ze hebben je al veel opties genoemd, probeer ze eens en laat weten welke voor jou werkte, zodat je andere gebruikers kunt helpen. Zoals ik je al vertelde, doe ik het bij Hyundai en Toyota net als met de remmen en dat is geen probleem.