Zoek MDM

Bulletin

DRINGENDE HULP KIA SPORTAGE 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15622 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: DRINGENDE HULP KIA SPORTAGE 2000
Ik zal je vertellen, vandaag heb ik een proefrit gemaakt met de auto. Ik heb er ongeveer 20 km mee gereden en alles was in orde, maar het motorstoringslampje ging branden. Ik weet niet of dit te maken heeft met de remmen en de zekeringen die vervangen zijn, maar de auto heeft me in ieder geval niet in de steek gelaten. Wat me wel is opgevallen, is dat als ik naar de dashboardverlichting kijk, deze zwak is en bijvoorbeeld als ik de baanverlichting aanzet, alle lampjes op het dashboard gaan knipperen op hetzelfde moment dat de baanverlichting klinkt. Wat zou dit kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15629 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: DRINGENDE HULP KIA SPORTAGE 2000
Dat is een aardingsprobleem in het elektronische gedeelte. Als je een slechte aarding hebt, gebeurt dat. Het is hetzelfde als wat ik je al eerder vertelde. Na een tijdje begint een slechte aarding componenten te verbranden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15632 door handmatig-mechanisch
Vriend, bedankt voor je opmerkingen, ze zijn erg nuttig voor me geweest. Ik had graag wat meer hulp gehad. Helaas zijn er in mijn land niet erg goede elektromonteurs, om het zo maar te zeggen, en degenen die gemiddeld zijn, vragen veel geld.

Kun je me helpen met een schema van welke kabels geaard moeten worden, waar op de motor ze moeten komen, en hoe de kabels van de brandstofpomp moeten lopen? Niet specifiek voor mij om het zelf te doen, maar in ieder geval om te controleren wat de monteur me vertelt tijdens het controleren en om min of meer te weten waar hij het over heeft.

Ik zou je hulp enorm waarderen, want ik moet er morgen mee naar de monteur om te voorkomen dat er iets ernstigers gebeurt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15686 door handmatig-mechanisch
Alle elektrische aansluitingen van auto's, of eigenlijk bijna allemaal, hebben een zwarte draad die de aarding aangeeft. Je kunt deze draad vinden met een tester of een testlamp. Je kunt hem vinden en met een willekeurige bout aan het chassis bevestigen, en je hebt een goede aarding. Ik heb geen schema van die auto, maar met die informatie kan iedereen met een basiskennis van elektriciteit dit doen. Veel succes, groeten en een knuffel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15699 door handmatig-mechanisch
Ik kan je vertellen, vandaag ben ik naar de monteur geweest om de olie in de automatische versnellingsbak van mijn Kia te verversen. Het bleek dat de olie helemaal verslechterd was en de versnellingsbak begon beschadigd te raken. Gelukkig had ik nog tijd. Ik heb ook het filter van de automatische transmissie vervangen.

Ik besloot ook het luchtfilter te vervangen en was behoorlijk verrast toen ik de staat van het vorige filter zag: helemaal vies en verstopt. Ik voeg wat foto's bij, wat vinden jullie ervan?