Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Venture-motoropwarming

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15228 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Venture Engine Warmup
Hoi Kikemec, ik geef een update van het probleem. Ik heb die lamp of sensor al vervangen, net als de thermostaat. Ik heb er een nieuwe radiatordop van 7,3 kg op gezet en ik denk dat het erger is, omdat hij nu heter wordt dan voorheen. De temperatuurmeternaald staat nog steeds op driekwart van de stand en beide ventilatoren starten, maar nu heeft hij de limiet van de meter bereikt, niet het rode punt. De ventilatoren zijn overgeschakeld naar een hogere snelheid. Ik heb ze nog nooit zo snel zien draaien, maar nu duurt het langer om weer op normale temperatuur te komen.
Ze vertellen me dat beide ventilatoren niet tegelijk zouden moeten starten, omdat de ene voor de motor met zijn twee snelheden is en de andere voor de airconditioning. Uiteindelijk heb ik dezelfde dop op de radiator gezet die erbij zat.
Groeten, en wat vind je ervan? Tot ziens, bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15271 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Venture Engine Warmup
Zit er geen water meer in de olie, geen olie meer in het water, of geen druk meer in het koelsysteem? Hoe snel warmt het op? Duurt dat, of is het 5 minuten? Circuleert het water zonder de radiatordop erop, of is het statisch? Controleer alles en kijk of alles in orde is. Ik raad aan om de auto te testen met de ventilatoren direct draaiend. Als dit niet opwarmt of het water kookt, leg ik je uit hoe je een parallelle installatie kunt installeren om te voorkomen dat dit direct draait.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15350 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik hoop dat ik je kan helpen. Mij is iets soortgelijks overkomen. Ik heb alle sensoren, de thermostaat en de ventilatoren gecontroleerd en het probleem was dat er water in het spruitstuk lekte, maar dat was niet te zien omdat het verdampte toen het door de hitte van de motor naar beneden viel. Het andere probleem is dat de koppakkingen verbrand zijn en de compressie naar het koelsysteem stroomt. Je zou dit kunnen controleren met een koude motor, probeer er water overheen te gieten, en als het lekt, zijn het de pakkingen. Ik hoop dat mijn informatie helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15361 door handmatig-mechanisch
Als je normaal water of antivries gebruikt, kan het zijn dat de waterpomp versleten kleppen heeft en bij hoge snelheid niet genoeg water circuleert om de motor te koelen. Heb je de thermostaat vervangen of verwijderd? Als je de nieuwe hebt vervangen, bij hoeveel graden gaat de thermostaat dan open?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15382 door handmatig-mechanisch
Ik ben het niet eens met kikemec, aangezien de installatie die hij voorstelt het onderliggende probleem niet oplost. We moeten zeker weten waar het probleem zit: de ventilatoren of de motor? Ik had een Renault 5 die water uit de tank spoot, maar voordat ik dit kon doen, begon het eerst te borrelen. Het bleek dat een cilinderkop was gebarsten, en daar ontsnapte de compressie. Succes en laat het ons weten als je je probleem hebt opgelost, want dat helpt ons meer te leren.