Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Venture-motoropwarming

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #27001 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Venture Engine Warmup
Hallo, ik waardeer het dat je vraagt hoe het met mijn truck is afgelopen. Ik had een aantal lekken in het koelsysteem. De radiator was gebarsten bij de retourslang. Ik merkte dit toen ik de dop terugplaatste. Ik had ook een lek in een aantal connectoren (T) die naar de verwarming gaan en die gemaakt zijn van een soort plastic dat al geroosterd was (wat overigens lastig te vervangen is). Daarna heb ik een werktuigbouwkundig ingenieur geraadpleegd, en hij zei dat het normaal is dat dit type truck tot 115 °C opwarmt voordat de ventilatoren beginnen te werken. Met deze aanpassingen warmt de truck op tot driekwart van de temperatuurindicator, en als ik hem uitzet, treedt hetzelfde probleem dat ik eerder had, waarbij de antivries begon terug te stromen via het expansievat van de radiator, niet meer op.
Ik ben benieuwd naar jouw mening. Wat vind je ervan dat deze motoren tot dit punt moeten opwarmen voordat de ventilatoren op lage snelheid starten? Bedankt, tot later.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #27002 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Venture Engine Warmup
Bedankt voor je reactie. Wat ik heb gedaan, is een aantal lekken in het systeem verhelpen. Ik heb er één gerepareerd en het lek verscheen ergens anders. Wat er bij mij gebeurde, was dat de temperatuurmeter van de truck ongeveer driekwart vol bleef aangeven, en de antivries stroomde terug door de tank. Dat gebeurt nu niet meer. Ik heb ook de sensor en thermostaat vanaf het begin vervangen en stond op het punt de ventilatoren direct aan te zetten, maar ze vertelden me dat het normaal is dat deze trucks temperaturen tot 115 °C bereiken en dat de ventilatoren dan gaan draaien.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #27018 door handmatig-mechanisch
Je hebt gelijk, als je Venture geen airconditioning heeft of als je die uit hebt staan, draaien de ventilatoren van het koelsysteem totdat de temperatuurmeter driekwart van de ingestelde stand bereikt. Dat is normaal. Als je de airconditioning aanzet, schakelt hij automatisch over naar de eerste versnelling.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40299 door handmatig-mechanisch
Het zou ook de radiatordop kunnen zijn, na verloop van tijd houdt deze nog maar een paar kilo vast omdat ik niet meer weet hoeveel kilo het voor de Ventur zou moeten zijn, bijvoorbeeld de radiatordop is 16 pond maar na verloop van tijd en gebruik houdt u uiteindelijk nog maar 14 pond over, terwijl u 16 pond nodig hebt om op de limiet te kunnen werken, maar omdat u na een tijdje maar 14 pond overhoudt warmt de antivries op en kan de maximale temperatuur niet worden gehandhaafd omdat de radiatordop de druk afgeeft en de antivries eruit blaast en u de temperatuurstijging laat zien