Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Venture-motoropwarming

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15389 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Venture Engine Warmup
Probeer het kleppendeksel opnieuw af te stellen. Als je bij het opnieuw afstellen ziet dat de schroeven van het kleppendeksel los zitten, is dat waar het probleem zit (dit gebeurt vaak).
Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15398 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Venture Engine Warmup
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Om dit bericht bij te werken, vertel ik jullie dat toen ik de radiatordop verving, de antivries niet meer terugstroomde naar de extra tank. Ik merkte echter dat er wat vloeistof begon te lekken waar de kop het motorblok raakt. Het is een scheur die nauwelijks groen is. Ik heb er geen aandacht aan besteed omdat ik wist dat het uit de motor lekte. De olie die ik net had ververst, was watervrij en een controle van de peilstok toonde aan dat de olie schoon was. De antivries en de olie in de radiator mengen zich niet.
De thermostaat die ik heb vervangen, opent bij 90 °C en ik heb al gecontroleerd of de ventilatoren op beide snelheden werken.
Ik kan niet zien of de kop, die achterin zit, lekt omdat de motor zo onhandig is geplaatst.
Zou dit lek voldoende zijn om de motor oververhit te laten raken en zijn de ventilatoren bij het opwarmen niet geprogrammeerd?
Nogmaals bedankt voor jullie reacties en de tijd die jullie aan mijn onderwerp besteden. Ik kijk uit naar jullie aanbevelingen. Tot ziens en groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15400 door handmatig-mechanisch
Oké, je hebt de fout gevonden. Je moet de kop demonteren, laten reviseren "om er zeker van te zijn" dat hij in goede staat is, een nieuwe pakking plaatsen en hem opnieuw monteren met het juiste aanhaalmoment op elke bout. Ik weet zeker dat je fout hierna verdwenen is. Deze fout lijkt erg op die van mijn Renault 5 (die ik eerder noemde) en op de fout die Dexter23 noemt met zijn spruitstuk. Maar laat ons de uitkomst in ieder geval weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #15987 door handmatig-mechanisch
Hallo, heb je het probleem met de Venture opgelost? Het probleem zit mogelijk in de pakkingen van het inlaatspruitstuk. Dit komt veel voor bij dit soort motoren. Als je wilt controleren of je ventilatoren goed werken, schakel dan de temperatuurlamp uit zodra je de truck hebt gestart. De lamp zou binnen maximaal 2 minuten na het starten van de motor moeten gaan branden. Met vriendelijke groet. B)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #26935 door handmatig-mechanisch
Ik had hetzelfde probleem. Ze hebben me zelfs de auto met dat probleem verkocht. Ik heb de temperatuursensor en de relais vervangen. Toen ze me de auto verkochten, hadden ze zelfs de kabel verwijderd die het signaal naar een ventilator vanuit de zekeringkast stuurt om een directe verbinding te maken. De oplossing voor mijn probleem was het vervangen van de ventilatormotoren, omdat ze oververhit raakten en stopten. Het vervangen van de ventilatoren loste het probleem op.
Naar mijn persoonlijke mening zijn de ventilatoren in serie geschakeld op de eerste snelheid. Dit zorgt ervoor dat ze op een lage spanning werken, wat ze na verloop van tijd kan beschadigen.
Wanneer de verbrandingsmotor heter wordt, schakelt een relais de ventilatoren parallel (ik heb het elektrische schema in een handleiding gecontroleerd).
Eerlijk gezegd heb ik in mijn geval het systeem zo geconfigureerd dat de ene ventilator op volle capaciteit draait en wanneer de auto heter wordt, de andere ventilator op volle capaciteit draait. Ik heb al twee jaar geen problemen meer. Waar ik woon, zijn de temperaturen in mei opgelopen tot 47 graden Celsius bij een relatieve luchtvochtigheid van 70%, en ik kan zonder problemen in de file staan.