Ik had hetzelfde probleem. Ze hebben me zelfs de auto met dat probleem verkocht. Ik heb de temperatuursensor en de relais vervangen. Toen ze me de auto verkochten, hadden ze zelfs de kabel verwijderd die het signaal naar een ventilator vanuit de zekeringkast stuurt om een directe verbinding te maken. De oplossing voor mijn probleem was het vervangen van de ventilatormotoren, omdat ze oververhit raakten en stopten. Het vervangen van de ventilatoren loste het probleem op.
Naar mijn persoonlijke mening zijn de ventilatoren in serie geschakeld op de eerste snelheid. Dit zorgt ervoor dat ze op een lage spanning werken, wat ze na verloop van tijd kan beschadigen.
Wanneer de verbrandingsmotor heter wordt, schakelt een relais de ventilatoren parallel (ik heb het elektrische schema in een handleiding gecontroleerd).
Eerlijk gezegd heb ik in mijn geval het systeem zo geconfigureerd dat de ene ventilator op volle capaciteit draait en wanneer de auto heter wordt, de andere ventilator op volle capaciteit draait. Ik heb al twee jaar geen problemen meer. Waar ik woon, zijn de temperaturen in mei opgelopen tot 47 graden Celsius bij een relatieve luchtvochtigheid van 70%, en ik kan zonder problemen in de file staan.