Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Venture-motoropwarming

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15120 door handmatig-mechanisch
Chevrolet Venture motor warming-up Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen, ik heb hulp nodig met een probleem met mijn 3,4-liter Venture-motor uit 1997. De temperatuurmeter staat op driekwart van de stand, en dat is wanneer beide radiatorventilatoren aanslaan. Als ik een paar ronden draai en de temperatuur dit punt niet bereikt, slaan de ventilatoren niet aan en begint de motor koelvloeistof te spuiten alsof het kookt.
Ik heb de temperatuursensor, thermostaat en koelvloeistof vervangen (het systeem ontlucht), maar het probleem is nog steeds hetzelfde.
Wat raadt u aan om te controleren?
Met vriendelijke groet, en bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15127 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Venture Engine Warmup
Heb je de eerste stand van de elektrische ventilator geprobeerd? Misschien is die defect. Als hij nu op driekwart van de snelheid start, betekent dit dat hij alleen in noodgevallen aangaat. Controleer of je een temperatuurlampje hebt. Als je er geen hebt, kun je de elektrische ventilator parallel aansluiten, zodat hij start wanneer nodig en stopt wanneer dat nodig is. Controleer of het goed is en laat me je antwoord weten, zodat ik je kan vertellen hoe je hem moet installeren en welke materialen je gaat gebruiken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15132 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Venture Engine Warmup
Hoi kikemec, ik waardeer je aanbeveling, maar ik weet niet waar deze temperatuurlamp zich bevindt. Of is het een fysieke thermometer die ik apart moet plaatsen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #15140 door handmatig-mechanisch
Komt het water er kokend uit? Zo niet, dan is het vaak zo dat het deksel van de watertank, waar ook een drukventiel op zit, kapot is. Hierdoor circuleert het water niet goed en wordt het eruit gespuugd. Groeten alvast en laat me weten of er oplossingen zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #15158 door handmatig-mechanisch
De temperatuursensor zou in de radiator moeten zitten. Hij heeft meestal twee of drie kabels. Als dat niet zo is, omdat ik de motor waar je het over hebt niet ken, kan er één in het koelsysteem worden geïnstalleerd. Om dat te doen, moet je er echter zeker van zijn dat het probleem bij de ventilatoren ligt en niet bij de motor. Controleer het en laat het me weten als het daar niet zit. Ik zal je vertellen wat je moet doen en hoe je het moet doen. Als het een fysieke behuizing is, kun je van achteren een moer zien met wat kabels.