Zoek MDM

Bulletin

Hoe verwijder ik het slot van mijn EA81? Subaru Pickup

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13730 door handmatig-mechanisch
HOE MAAK IK HET BLOK LOS VAN MIJN EA81 SUBARU PICK-UP? Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb de motor uit mijn Subaru pick-up of brumby gehaald, ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald!!!! Maar ik krijg het blok er niet af, het is in tweeën gespleten. Ik heb alle bouten losgedraaid en dat lukt niet, ik ben helemaal overstuur. Bovendien is het blok van aluminium en ik heb geprobeerd erop te slaan, maar het breekt heel makkelijk... Iedereen die me kan helpen, zou dat op prijs stellen, of iemand die het werkplaatshandboek hiervoor heeft, zou
zijn
.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13734 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: HOE MAAK IK HET BLOK LOS VAN MIJN EA81? SUBARU OPHALEN
Weet je zeker dat je alle bouten hebt losgedraaid? Controleer het zo ja, het zit gewoon vast en je moet er een spatel of een wig in steken en er zachtjes met een hamer op tikken, maar ik denk dat je bouten mist om te verwijderen. Controleer onder de pakking van beide cilinderkoppen. Er zit een lang gat naar beneden en daar zit een bout en naast die in de andere cilinderkop zit er ook een. Laat het me weten als je ze al hebt losgedraaid.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13737 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: HOE MAAK IK HET BLOK LOS VAN MIJN EA81? SUBARU OPHALEN
Hoi, probeer het eens te verwarmen met een brander en probeer er tegelijkertijd iets scherps in te steken, geef het kleine tikjes, maar pas op dat je het niet te veel krast.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13739 door handmatig-mechanisch
Heel erg bedankt!!!!... volgende week maandag als ik op mijn werk ben,
ga ik het bekijken. Heel erg bedankt voor het advies.

Ik heb ook wat advies nodig, want ik overweeg om er in '96 een motor van een Legacy 4WD 2.0 uit '92 in te bouwen (ik ga naar Iquique en koop een kleinere motor), maar de vraag is of het erg moeilijk zal zijn om hem aan te passen als ik per se de achterste transmissie en zo moet veranderen. Wat ik heb gehoord, is dat ze er heel goed uitkomen, zo ja, dan ga ik de EA81 niet repareren en de motor kopen.:knipperen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13745 door handmatig-mechanisch
Het hangt allemaal af van de motorsteunen, maar Subaru-motoren zijn bijna standaard. Let op de versnellingsbak die goed past, dat wil zeggen de versnellingsbak die je bij de nieuwe motor hebt. Natuurlijk kun je in Iquique alles voor een goede prijs kopen. Uit welk deel van Chili kom je?