Zoek MDM

Bulletin

Elektrisch probleem met Opel Vectra bouwjaar 92

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1143 door handmatig-mechanisch
Elektrisch probleem met Opel Vectra 1992 Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen forumvrienden, ik heb dit probleem onlangs gehad met mijn Opel Vectra 92. Ik heb de motor verwijderd om de turbine van de versnellingsbak te vervangen. De vervanging is zonder al te veel problemen uitgevoerd. Het probleem ontstond toen we de motor startten, alles was in orde. Na een paar minuten sloeg de motor af en tot nu toe start de auto niet. We hebben alle aansluitingen gecontroleerd. Ik heb zelfs de computer laten controleren en die is in perfecte staat. Het laatste wat ik heb gedaan, is de richtingaanwijzersensor vervangen, maar dat is niet gebeurd. Ik kan de auto nog steeds niet starten. Ik zou graag willen dat u mij op belangrijke suggesties wijst. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1145 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Elektrisch probleem met een Opel Vectra uit 1992

de hele motor

in onderdelen gezien Wat bedoel je daarmee, dat je de cilinderkop eruit hebt gehaald om
"DE TURBINE" beter te kunnen begrijpen, of dat je het hele ding eruit hebt gehaald?

Is het diesel?
Is het benzine?

En toen startte het even

... eh...

was je zonder brandstof komen te zitten?

Ik wacht tot RAPEL me een glazen bol stuurt, zodat ik een waarzegster kan zijn, maar in de tussentijd moet je iets specifieker zijn.

Dokter, dokter, kunt u me een nier geven voor Pedro?
- Pedro? Is hij Chinees, Europees of Eskimo? Hoe oud is hij? Welke bloedgroep heeft hij?
- eh... Pedro is mijn hond. Maar je zult zien hoe blij hij zal zijn als hij hem ziet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1146 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp: Elektrisch probleem met een Opel Vectra uit 1992
Hallo vriend, bedankt voor je antwoord. Ik denk dat het probleem hier semantisch is. Ik kom uit Venezuela.

Ik zal je vertellen dat de auto op benzine rijdt en automatisch is. De cilinderkop, zoals je zegt, ik weet niet wat het is... of ik weet niet of je het de turbine noemt... als ik turbine zeg, bedoel ik het mechanische onderdeel dat aan de tandheugel en de versnellingsbak is bevestigd, het zorgt ervoor dat de auto automatisch schakelt.

Om dit onderdeel te vervangen, is het nodig om de hele motor te demonteren vanwege de positie waar het zich bevindt, namelijk tussen de motor en de versnellingsbak. Tot zover is alles in orde. De motor is weer in elkaar gezet. Toen hij weer werd gestart om te testen, liep hij een paar minuten, maar toen sloeg hij af. Tot nu toe probeert de auto te starten, maar de motor slaat niet aan. De massa van de kabels die van de computer naar de motor lopen is gecontroleerd en die zijn in orde. De computer is ook gecontroleerd en die is ook in orde. Maar de auto start nog steeds niet, daarom raadpleeg ik dit forum om te kijken of ik een aanwijzing kan vinden die ik mogelijk over het hoofd heb gezien.

Nogmaals bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1147 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Elektrisch probleem met een Opel Vectra uit 1992
Wat de Vectra betreft, ik neem aan dat het een 2.0 OHC van 130 pk zal zijn, aangezien wat jij een turbine noemt, de koppelomvormer van de versnellingsbak zou moeten zijn.

Wat ik niet zo goed begrijp, is wat er met de auto kan gebeuren waardoor hij plotseling stopt en niet meer start.

Begin natuurlijk met het simpelste: olie-, water- en benzineput, toch? Want anders zou het dodelijk zijn, haha.

En verder met de rest: kijk in de kabelslangen of alle connectoren met elkaar verbonden zijn.

De volgende stap is de diagnose, hetzij met de TECH 1 of via de knippercode van de lampjes.

Voor het geval de storing een foutcode heeft achtergelaten. Wat ik me niet herinner, is welke kabels van de ALDL-connector overbrugd moesten worden om de diagnose te kunnen stellen aan de hand van de knippercode van het storingslampje.

In ieder geval staat in het werkplaatshandboek van die auto stap voor stap beschreven hoe je de diagnose moet stellen.

Als de storing geen fout in de ECU had veroorzaakt, zou ik je alleen kunnen adviseren de motor te draaien met de bougies verwijderd om te kijken of er vonk is.

Bij de Opel Kadett en Astra 1.6, 1.8 en 2.0 brak de ontstekingsverdeleras precies bij de nokkenasinlaat, in een stukje plastic, waardoor de vonken de cilinders niet konden bereiken. (Het is een stomme storing die geen waarschuwing geeft; de motor slaat af en start niet.)

Ik kan je er niet meer over vertellen, want het is lastig zonder de auto te zien.

Ik hoop dat ik je geholpen heb.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1151 door handmatig-mechanisch
Ik ben niet helemaal zeker van de details van je motor, maar ik neem aan dat je alles met betrekking tot de injectie hebt gecontroleerd. Bij Chevrolet Vectra en Astra uit Argentinië (waar ik woon) heeft de snelheidsmeterkabel aan het einde van de kast een Hall-effect snelheidssensor. Helaas is de voeding van die sensor aangesloten op de zekering van de brandstofpomp. Soms ontstaan er kortsluitingen in de sensorkabels, waardoor de zekering van de brandstofpomp en de ECU doorbranden. Controleer of dit niet het geval is, want dit probleem komt hier veel voor.