Wat de Vectra betreft, ik neem aan dat het een 2.0 OHC van 130 pk zal zijn, aangezien wat jij een turbine noemt, de koppelomvormer van de versnellingsbak zou moeten zijn.
Wat ik niet zo goed begrijp, is wat er met de auto kan gebeuren waardoor hij plotseling stopt en niet meer start.
Begin natuurlijk met het simpelste: olie-, water- en benzineput, toch? Want anders zou het dodelijk zijn, haha.
En verder met de rest: kijk in de kabelslangen of alle connectoren met elkaar verbonden zijn.
De volgende stap is de diagnose, hetzij met de TECH 1 of via de knippercode van de lampjes.
Voor het geval de storing een foutcode heeft achtergelaten. Wat ik me niet herinner, is welke kabels van de ALDL-connector overbrugd moesten worden om de diagnose te kunnen stellen aan de hand van de knippercode van het storingslampje.
In ieder geval staat in het werkplaatshandboek van die auto stap voor stap beschreven hoe je de diagnose moet stellen.
Als de storing geen fout in de ECU had veroorzaakt, zou ik je alleen kunnen adviseren de motor te draaien met de bougies verwijderd om te kijken of er vonk is.
Bij de Opel Kadett en Astra 1.6, 1.8 en 2.0 brak de ontstekingsverdeleras precies bij de nokkenasinlaat, in een stukje plastic, waardoor de vonken de cilinders niet konden bereiken. (Het is een stomme storing die geen waarschuwing geeft; de motor slaat af en start niet.)
Ik kan je er niet meer over vertellen, want het is lastig zonder de auto te zien.
Ik hoop dat ik je geholpen heb.