Zoek MDM

Bulletin

Help - Clio 1.6 RN accelereert vanzelf

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14436 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Help - Clio 1.6 RN accelereert vanzelf
Hallo.
De storing zou kunnen zitten in de watertemperatuursensor van de motor. De stappenmotor werkt met informatie die rechtstreeks van deze sensor komt.
Succes...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14447 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Help - Clio 1.6 RN accelereert vanzelf
Gisteren vertelde de monteur me dat er een storing in het elektrische systeem zat en dat hij een circuit aan het opsporen was dat bij het injectiesysteem hoorde. Tot nu toe kloppen de componenten niet, want ik heb er nieuwe gemonteerd (brandstofpomp, stappenmotor, lambdasonde, temperatuursensor... het zijn niet de originele Bosch-sensoren, misschien is dat het probleem).
Vraag: Zouden er twee of meer temperatuursensoren kunnen zijn?
Wordt de temperatuursensor TPD genoemd? Ik heb de monteur aangeraden dit apparaat te controleren en hij vertelde me dat het de temperatuursensor was die we nieuw hebben gemonteerd.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14469 door handmatig-mechanisch
Temperatuursensoren, of het nu lucht- of watersensoren zijn, staan technisch bekend als NTC-sensoren, een afkorting voor negatieve coëfficiëntsensoren. Motortemperatuursensoren kunnen echter verward worden met temperatuursensoren, die in feite dezelfde vorm en kleur hebben, maar een andere weerstand hebben.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34328 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik ben hier ook nieuw. Ik wilde weten of je dit probleem hebt kunnen oplossen, aangezien hetzelfde gebeurt met mijn Clio (RN 98 1.6 CNG). Hij trekt automatisch op en blijft soms op lage snelheid draaien. Ik hoop dat je antwoord kunt geven. Hartelijke groeten aan alle MDM-leden! Eloy Fernández, 22 jaar oud.