Zoek MDM

Bulletin

Het koud starten van de Seat TDI is ingewikkeld geworden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10855 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koude start Seat TDI is ingewikkeld geworden.
Hallo, het komt vaak voor dat deze motoren problemen hebben met de koude start vanwege een defecte accu of startmotor. De spanning daalt onder de 10 volt en de brandstofinjectie-regeleenheid wordt niet "geactiveerd", waardoor de motor niet start. Wanneer u de motor een paar seconden gas geeft, neemt het toerental toe, neemt de stroomafname af en stijgt de spanning tot boven de 10 volt. Op dat moment wordt de brandstofinjectie-regeleenheid geactiveerd en start de motor.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10856 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koude start Seat TDI is ingewikkeld geworden.
Hallo, de accu is precies 1 jaar oud en de startmotor werkte voorheen prima. Kan het zijn dat de spanning is gedaald? Het lijkt erop dat de verwarmingselementen geen spanning meer krijgen. Ik heb er al een gecontroleerd en die sloeg niet aan. Met vriendelijke groet, bedankt. http://debates.coches.net/picture.php?albumid=61&pictureid=428

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10864 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat de volgende stappen zijn om te controleren of alle gloeibougies stroom krijgen, aangezien ik niet weet of er maar één kabel is die ze allemaal van stroom voorziet. Controleer dit vervolgens door elke gloeibougie te verwijderen. De gloeibougie wordt rood wanneer je de stroom erin zet en de gloed verspreidt zich van de punt naar de achterkant.
De witte rook die vrijkomt bij een koude start is waarschijnlijk te wijten aan een of twee defecte gloeibougies; als er meer waren, zou de motor niet starten.
De opwarmtijd wordt bepaald door het brandstofinjectiesysteem en is niet extern variabel.
Ik hoop dat deze opmerking helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10871 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb al gecontroleerd of de kachels stroom krijgen, maar dat is niet het geval (ze zijn ook getest met een accu 1 op 1 en die gingen wel aan). Dit doet me vermoeden dat het de zekering van het relais is of het relais zelf. Zo ja, weet u dan waar ze zich bevinden in de Seat Cordoba 90kv TDI? Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10875 door handmatig-mechanisch
Hallo, het gloeibougierelais bevindt zich in een kastje aan de bestuurderszijde in de voetenruimte. Deze zijn genummerd. U kunt het nummer opzoeken in uw onderhoudsboekje. U moet deze gloeibougiecontrole uitvoeren bij de eerste keer starten, aangezien ze niet activeren bij een lichte oververhitting. U moet controleren of ze allemaal stroom krijgen, aangezien het onafhankelijke leidingen zijn. Het probleem zou ook de EGR kunnen zijn, die vastzit en uitlaatgassen in de inlaat laat stromen, en bij het starten is dit helemaal niet goed. Tot slot weet ik dat deze auto's problemen veroorzaken met de koelvloeistoftemperatuursensor; als deze buiten bereik is, werken de gloeibougies niet. Dit kan worden gedetecteerd door de parameters te lezen. B)