Zoek MDM

Bulletin

Het koud starten van de Seat TDI is ingewikkeld geworden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10878 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koude start Seat TDI is ingewikkeld geworden.
Hallo, wat is de EGR? Ik heb het relais gecontroleerd en dat is in orde. Ik moet de zekering nog controleren. Wat er aan de hand is, is dat ik niet weet waar die in mijn auto zit. Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10899 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koude start Seat TDI is ingewikkeld geworden.
Dit type motor en bouwjaar geven doorgaans twee problemen die 90 procent van de storingen uitmaken: de temperatuursensor en het kachelrelais. Deze zouden kapot gaan en niet opwarmen. De sensor is erg goedkoop, zo'n 26 euro, en het relais is duurder. We controleren ze met de diagnosemachine. Hoewel de temperatuur op de interne klok correct wordt weergegeven, heeft dit er niets mee te maken. De temperatuursensoren van Seat en Volkswagen gaan zeer vaak kapot, de regeleenheden weten niet of de motor warm of koud is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10900 door handmatig-mechanisch
We geven mogelijke problemen en we hebben geen controles gegeven, een heel eenvoudige test is om een testlamp te nemen, deze aan de grond te leggen en te controleren of er stroom naar de verwarmingselementen gaat. Om de verwarmingselementen te controleren zonder ze te verwijderen, is het andersom. Verwijder de kabels van de verwarmingselementen, sluit één uiteinde aan op de + stroom en sluit het andere uiteinde aan op de bovenkant van de verwarmingselementen. Het lampje zou moeten gaan branden. Als het bij geen van de verwarmingselementen gaat branden, is het doorgebrand.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10902 door handmatig-mechanisch
Hallo, is er al nieuwe informatie over hoe de controles verlopen? Het falen van de temperatuursensor kan sporadisch voorkomen, dus we zouden de temperatuur moeten controleren die deze koud aangeeft, die gelijk zou moeten zijn aan de omgevingstemperatuur. Deze sensor werkt niet alleen op de gloeibougies, maar regelt ook de hoeveelheid brandstof die in de cilinders komt. Hiermee bedoel ik dat als de sensor faalt, de regeleenheid in de noodmodus naar -40 graden Celsius gaat, waardoor de cilinders overspoeld worden met diesel, wat een moeilijke start en een zwarte rookwolk veroorzaakt. Ik sta erop dat de EGR (klep voor de recirculatie van uitlaatgassen) gecontroleerd moet worden. Ik zou niet zoveel belang hechten aan de gloeibougies, aangezien motoren met directe injectie MET GOEDE COMPRESSIE koud starten met gloeibougies in slechte staat of zonder inachtneming van de voorgloeitijd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden - 15 jaar en 8 maanden geleden #10906 door handmatig-mechanisch
Heeyyyyyyy Ik wilde je even laten weten dat ik de zekeringen en het relais al heb gecontroleerd, blijkbaar waren die in orde. Vanmorgen lukte het me na 15 startpogingen om hem te starten en ik heb 5 minuten gereden. Ik merkte dat hij behoorlijk veel rook trok. Toen ik stopte en uitstapte, rook het naar zwarte rook. Zou het door de EGR kunnen komen? Of zou het de sensor kunnen zijn? Oh, trouwens, de auto had 2 jaar geleden, toen ik hem kocht, xp of power, ik weet niet of het er iets mee te maken heeft. Met vriendelijke groet, bedankt
Laatste editie: 15 jaar 8 maanden geleden door .