Zoek MDM

Bulletin

Het koud starten van de Seat TDI is ingewikkeld geworden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10842 door handmatig-mechanisch
Koude starts bij Seat TDI's zijn ingewikkeld geworden. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Cordoba TDI SX van 90.000 km. De laatste tijd start hij niet als hij koud is, en als ik hem probeer te starten, komt er veel witte rook uit die naar diesel ruikt. Als hij eenmaal start en warm is, kan ik hem zonder problemen aan en uit zetten, en de witte rook verdwijnt. Het probleem ontstaat wanneer hij langer dan 12 uur stilstaat (ik heb de gloeibougies al gecontroleerd, die waren in orde). Kan iemand me helpen of ik het probleem kan vinden? Bedankt voor de aandacht. :blozen:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10843 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koude start Seat TDI is ingewikkeld geworden.
Hallo vriend, controleer de doos die de gloeibougies regelt zorgvuldig, deze gaat meestal kapot en verkort de opwarmtijd van de gloeibougies. Met vriendelijke groet. :cheer:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10845 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koude start Seat TDI is ingewikkeld geworden.
Asias Jal, één ding, het kastje dat de gloeibougies aanstuurt. Kun je me min of meer uitleggen hoe ik dat kan doen om de tijd te verkorten? Of dat er een andere manier is om de storing te controleren. Asias, nogmaals. :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10852 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedemorgen. Heb je gecontroleerd of de verwarming stroom krijgt? Of heb je alleen de verwarming gecontroleerd? Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #10853 door handmatig-mechanisch
Hoi, wenass. Ik heb een paar dagen geleden alle kachels getest en ze werkten. Vanochtend heb ik getest of ze stroom kregen door een kachel met de bijbehorende kabel los te koppelen en de grond aan te raken. Nou, ik zette het contact aan en het maakte een zacht klokgeluid, maar het werd niet roodgloeiend.
Dit is toch niet normaal? Zou het aan het relais kunnen liggen? Met vriendelijke groet.