Zoek MDM

Bulletin

Motor start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48130 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Motor start niet
aaa ok het zou de ontstekingsmodule kunnen zijn!! Die zou tussen de dop en de verdeler kunnen zitten of bovenop de verdeler of erin!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48131 door handmatig-mechanisch
Nou, ik denk dat als het een module was, er geen vonk zou ontstaan in de bobine. Wat er wel is... alleen gaat de vonk, om een of andere reden die ik niet begrijp, verloren wanneer hij de verdeler binnenkomt en de bougiekabels niet bereikt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48132 door handmatig-mechanisch
Als het een hall-effect is, controleer dan of er spanning op de plaats komt waar de connector (stekker) is aangesloten. Kijk naar de positieve en de negatieve spanning die binnenkomt en meet de spanning die de elektronische module levert. Deze moet ongeveer tussen de 9 en 12 volt liggen.

Vervolgens kunt u meten tussen de negatieve spanning die de stekker bereikt en de spanning die het signaal afgeeft dat mogelijk met een (0) is gemarkeerd. Deze moet een spanning tussen de 3 en 8 volt geven, maar de trommelzeef moet naar de hall-spanning wijzen en de tester moet op dezelfde pinnen zijn aangesloten. Draai de motor zodat de hall-spanning niet naar de trommelzeef wijst.

Deze

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48133 door handmatig-mechanisch
Omdat de module stroom doorlaat van het primaire circuit van de spoel en de hal het signaal stuurt om de stroom van het primaire circuit te onderbreken, ontstaat er een spanning in het secundaire circuit die de spoel via de kabel naar de verdelerkap verlaat en van daaruit de rotor verdeelt volgens de ontstekingsvolgorde.

Ik neem aan dat je hebt gecontroleerd of de rotor draait, want als alles verder in orde is en de rotor draait, zijn de kabels in goede ontstekingstoestand. Wanneer de zuiger in compressie staat, zou er een vonk door de kabels moeten komen!B) Succes, vertel het me!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48136 door handmatig-mechanisch
Er is een vonk... wat betekent dat de module en de sensor in orde zijn... alleen bereikt de vonk de draden niet... de volgorde is hetzelfde... het klopt... maar ik blijf erbij... de hoge spanning bereikt de middenpool van de verdeler, maar bereikt de bougiekabels niet