Hallo Filochos, in mijn truck wordt de Century-module (drie bobines) gebruikt die de vonk van elke bobine regelt. Wanneer de fase van een van de bobines beschadigd raakt, begint de bobine zo zwaar te belasten dat het zich gedraagt als een kortsluiting (vandaar het flikkeren). Wanneer je de motor accelereert, treden de "kortsluitingen" sneller op en zijn ze daardoor bijna onzichtbaar. Dit probleem veroorzaakt nu slechte motorprestaties, afgezien van het feit dat het de bobine in kwestie kan beschadigen, wat heb ik gedaan? Ik heb de module en de bobine daarna volledig vervangen omdat deze was gebarsten door de hitte. In jouw geval merk ik dat er maar één module is, daarom zou ik een andere module proberen als je de mogelijkheid hebt om het probleem uit te sluiten, of als ze niet duur zijn (wat ik betwijfel, aangezien het een Honda is), die kopen, want dat is alles wat je nodig hebt om het probleem uit te sluiten. Ik zou ook de verdelerkap vervangen.
Kortom, ik denk dat je module zijn "dwell" (optimale laadtijd van de bobine) heeft verloren, wat het circuit is dat verantwoordelijk is voor het laden en "ontsteken" van de bobine. In veel gevallen is het niet meer te repareren, omdat de schakeling praktisch op de printplaat is gestanst, als een soort koekjesvorm. Ik hoop dat je het probleem kunt oplossen. Succes, ik help je graag.