Zoek MDM

Bulletin

Knipperende lichten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21646 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Flikkerende lichten
Hallo kameraad, ik denk dat je de massakabels die van de accu naar de carrosserie lopen, of van de motor naar de carrosserie, of een andere massakabel, moet controleren. Probeer het eens met startkabels voor snellere resultaten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21734 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de tips. Ik kan je vertellen dat ik goed op dit probleem heb gelet en de draden inderdaad heb vervangen om de fout te verifiëren. Het knipperen van de lampen nam af en zodra ik gas geef, wordt de verlichting gelijkmatiger. Dus, zoals je zegt, zou de module kapot kunnen zijn. Niet alleen nu, maar relatief gezien, hoewel minder vaak, stopt hij er niet mee. Hoeveel heeft de reparatie je gekost om een schatting te maken?

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21737 door handmatig-mechanisch
Hallo Filochos, in mijn truck wordt de Century-module (drie bobines) gebruikt die de vonk van elke bobine regelt. Wanneer de fase van een van de bobines beschadigd raakt, begint de bobine zo zwaar te belasten dat het zich gedraagt als een kortsluiting (vandaar het flikkeren). Wanneer je de motor accelereert, treden de "kortsluitingen" sneller op en zijn ze daardoor bijna onzichtbaar. Dit probleem veroorzaakt nu slechte motorprestaties, afgezien van het feit dat het de bobine in kwestie kan beschadigen, wat heb ik gedaan? Ik heb de module en de bobine daarna volledig vervangen omdat deze was gebarsten door de hitte. In jouw geval merk ik dat er maar één module is, daarom zou ik een andere module proberen als je de mogelijkheid hebt om het probleem uit te sluiten, of als ze niet duur zijn (wat ik betwijfel, aangezien het een Honda is), die kopen, want dat is alles wat je nodig hebt om het probleem uit te sluiten. Ik zou ook de verdelerkap vervangen.
Kortom, ik denk dat je module zijn "dwell" (optimale laadtijd van de bobine) heeft verloren, wat het circuit is dat verantwoordelijk is voor het laden en "ontsteken" van de bobine. In veel gevallen is het niet meer te repareren, omdat de schakeling praktisch op de printplaat is gestanst, als een soort koekjesvorm. Ik hoop dat je het probleem kunt oplossen. Succes, ik help je graag.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21741 door handmatig-mechanisch
Met alles wat je me hebt uitgelegd, is het echt genoeg. Perfect. Ik ga ermee naar de monteur en kijken of ik een offerte voor het onderdeel kan krijgen, want nu begrijp ik het probleem beter.

Heel erg bedankt voor je tijd.

Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21830 door handmatig-mechanisch
Je probleem zit in je dynamo, maat. Je hebt je spanning gecontroleerd en die was 14,06, maar je hebt het gecontroleerd met de lichten aan. Als je ze aanzet en de spanning daalt, zoek er dan niet meer naar. Je probleem zit in je gelijkrichterprint. Succes. Groeten uit Querétaro, Mexico.