Zoek MDM

Bulletin

Help alstublieft met de VW T5 AXD Transporter-motor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20053 door handmatig-mechanisch
:ziek: Hallo collega's, ik heb een probleem met een 2.5 T5 AXD-motor.
Het probleem is dat er veel rook uit de motorventilatie komt, maar de bus start perfect. Ik heb de cilinderbussen doorgebrand en de lekken nauwkeurig gecontroleerd. Ik heb de segmenten vervangen en de pomp vervangen, omdat deze in de distributie zit. Ik weet niet of er scheuren in zitten, want ik word er nu al gek van. Ik waardeer alle reacties. GROETEN

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20055 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help met de VW T5 AXD Transporter-motor.
Normaal gesproken produceren motoren met ontluchters wat rook of stoom, maar als het overmatig is, komt dat meestal doordat de zuigerveren te weinig druk hebben.
Je geeft aan dat je ze hebt vervangen. Soms, bij motoren met een hoge kilometerstand, is het niet de moeite waard om zuigerveren te monteren. In plaats daarvan moet je een complete motor (cilinder, zuiger en zuigerveren) monteren, en dat is te duur, want als de hele motor gedemonteerd is, moet je veel meer onderdelen vervangen om problemen te voorkomen. Met
vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20056 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help met de VW T5 AXD Transporter-motor.
Hallo, de verhouding is goed, maar het probleem is dat hij water verbruikt. Ik heb de pomp vervangen, maar ik maak me zorgen dat hij bij een temperatuur van 90 graden weer via de as in de motor terechtkomt. Natuurlijk produceert de koelvloeistof die in contact komt met de olie veel stoom, maar ik heb het pomptandwiel verwijderd en hij blijft roken. Bedankt voor je reactie. GROETEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20058 door handmatig-mechanisch
Als u zegt dat er water in de olie lekt, kan dat komen doordat er een scheur in de bus zit of doordat de oliekoeler (als die er is) kapot is. Ik weet het echter niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20059 door handmatig-mechanisch
Hallo, het vreemdste is dat ik de lichtere motor naar de gelijkrichter heb gebracht en dat ze de lektesten hebben gedaan, maar nu ik hem zonder water heb en hij net zo goed gassen ademt, bedenk ik me dat ik de gelijkrichter moet vertrouwen, ik had een ruilmotor moeten nemen, ik heb ook de wisselaar gecontroleerd, maar ik zit in dezelfde situatie zonder water en hij rookt? DANK U WEL