Zoek MDM

Bulletin

audiobedrading

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21818 door handmatig-mechanisch
Audiobedrading Geplaatst door manual-mecanica
Hallo alle gebruikers, ik zou graag wat antwoorden willen over hoe je een eenvoudige, werkende audio-installatie kunt maken.
Mijn opstelling zou zijn: twee speakers in de rechterdeur, twee speakers in de linkerdeur en twee speakers in de motorkap, met een eindversterker. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21822 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: audiobedrading
Hoi maat, met twee speakers in één deur bedoel je waarschijnlijk aparte rails. Wat voor hulp heb je nodig? Er staat het merk van de auto, als je geen speakers hebt, hoeveel wil je er dan aan uitgeven? De motorkapbak is de achterbak. Vertel me meer details over wat je wilt en ik zal proberen te helpen. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21860 door handmatig-mechanisch
Nou, ik wil graag twee speakers van 40 watt en 80 watt in elke deur. Twee speakers van 80 of 100 watt in de hoedenplank en twee kleine speakers voorin, boven het dashboard. Ik weet niet wat die kleine speakers doen, maar ze zien er geweldig uit.
En dan de eindversterkers, ik weet niet welke ik moet plaatsen.
Kan ik de dvd van de auto via de speakers van de auto beluisteren?
De subwoofer past niet in de kofferbak; ik heb twee kinderen en ik heb de ruimte nodig.
Ten eerste moet ik voor de voordeur een doos maken, glasvezel toevoegen en hem verven. Hoe kom ik aan die glasvezel?
Ten tweede moet ik het bedradingsschema en de diameter weten.
Ten derde wil ik de bedrading door het midden van de auto laten lopen, met de versterkers achter de achterbank.
Ten vierde, de auto is een Peugeot 306.
Alvast bedankt.
Trouwens, als de auto van jou is, is dat echt gaaf.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #22159 door handmatig-mechanisch

Goedemiddag, sorry voor de vertraging, maar door mijn werk heb ik weinig tijd. Laten we beginnen: 1. Je wilt in elke deur 2 speakers plaatsen en met glasvezel werken. Mijn mening, als ik je die mag geven, is dat je auto ruimte heeft voor 170mm speakers in elke deur en dat je speakers van dit formaat kunt vinden met meer RMS-vermogen dan je wilt. 2. De speakerkabels zijn 2,5mm zuurstofvrij, voor de voeding van de versterker, 5mm zuurstofvrij kabel, een zekeringhouder en zekering, RCA-kabel voor de audio (je radio-cd-speler moet minimaal één RCA-uitgang hebben als je maar één versterker plaatst, de versterker kan ook op de speakeruitgangen worden aangesloten, maar je hebt dan minder risico op doorbranden van de speakers of de versterker) 3. Je kunt de kabels door het midden van de auto leiden, je moet er alleen rekening mee houden dat de stroomkabels voor de versterker niet aan de audiokabels moeten worden bevestigd. 4. Als je radio-cd-speler een audio-ingang heeft, kun je de dvd beluisteren via de speakers van de auto. 5. De kleine speakers zijn tweeters; je hoort er alleen de hoge tonen van de muziek doorheen. Ze zijn geweldig om naar muziek met effecten te luisteren. De auto is van mij. Dank je wel. Met vriendelijke groet.