Zoek MDM

Bulletin

ET en velgen voor xsara

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18315 door handmatig-mechanisch
ET en velgen voor xsara Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik wilde weten of iemand enig idee heeft of ik een +Power Leader 303 of iets dergelijks kan monteren met een 205/40 R17-keel op een Xsara 2 VTR? Komt hij door de APK of krijg ik problemen met de metingen en dergelijke?
Bedankt.;)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18373 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ET en velgen voor xsara
Hallo, als u ons kunt vertellen welke maat u nu heeft, kunnen we u adviseren welke maat u kunt gebruiken zonder problemen door de APK te komen. Met vriendelijke groet. :droog:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18381 door handmatig-mechanisch
Hé, hoe gaat het! Kijk eens naar die ik heb geplaatst, het is een equivalent dat gemonteerd kan worden op die van mij, die 195/55 R15 is.
En ik wilde weten of de 17" velg + vermogen problemen zou geven als hij zou schuren, of dat ik spacers etc. zou moeten plaatsen, wat de ITV niet goedkeurt.
Omdat ik dat type velg mooi vind, maar ik ben bijvoorbeeld naar een keuringsinstantie geweest en die vertelde me dat het niet kan, in welke vorm dan ook. Laten we eens kijken of ik bij andere bedrijven kan kijken en het daar kan laten controleren, want wat betreft schroeven, ik weet dat er 5 en 4 zijn, deze laatste zou van mij zijn.

;) Doei!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18423 door handmatig-mechanisch
Hoi maat, sorry voor de late reactie, maar ik moest even zoeken naar informatie over je velgen. Ik zeg je, je kunt de + power 17 leader303 velgen niet op je auto zetten omdat: 1. velgafmetingen 17x7 ET45 veronderstel een binnenwaartse verplaatsing van 45 mm ten opzichte van het midden van de velghals, dan houd je ongeveer 42,5 mm over. Uiteindelijk beweegt je velg 132,5 mm naar binnen ten opzichte van het bevestigingspunt. 2. aan de voorkant van de auto kun je ze plaatsen, maar je kunt het stuur niet maximaal draaien, omdat de afstand van het bevestigingspunt tot de wielkast van je auto ongeveer 270 mm is. 3. aan de achterkant zou alleen de velg passen zonder band, zelfs dan heel strak, omdat de afstand van het bevestigingspunt tot de achterste brugsteun ongeveer 135 mm is. Kortom, je kunt ze niet plaatsen omdat de ET groter is in vergelijking met de meeste velgen met de ET 35-40. En de afstandhouders kunnen zonder problemen worden geïnstalleerd en goedgekeurd. Ik hoop dat u uw twijfels heeft kunnen wegnemen. Met vriendelijke groet. :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #18429 door handmatig-mechanisch
Ja, hoe gaat het, jongen! Bedankt voor de info, hoewel je me net een beetje hebt teleurgesteld, haha, maar ik weet dat er op mijn auto niet veel coole velgen lijken te zijn om te monteren.
Hoe dan ook, ik ga de afmetingen controleren en proberen iets vergelijkbaars te vinden in velgen die ik mooi vind, en de spacers. Eerlijk gezegd voel ik me niet erg zeker om ze te monteren, maar goed, laten we eens kijken of het me eindelijk lukt om er velgen op te zetten, want ik heb me er al op ingesteld voor als ik de banden ga wisselen.
Oké, groetjes, tot ziens.;)