Zoek MDM

Bulletin

Verlies van motorvermogen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #9896 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Verlies van motorvermogen
Oké, ik wil graag vragen of de bobines verwisselbaar zijn. Dat wil zeggen, kan ik de bobine die op 1-4 werkt gebruiken en die op 2-3 plaatsen?

Als je de bougiekabels loskoppelt, hoor je de elektrische vonk die de bobine bij de bougie produceert. Ik weet niet of dit voldoende is om te weten of de bobine goed is?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #9897 door handmatig-mechanisch
Je zou ze moeten kunnen vervangen, maar niet alleen door de bougiekabels te vervangen, maar ook de kabels die van de regeleenheid naar de bobine lopen. Dit is alleen mogelijk als je twee onafhankelijke bobines hebt.
Als het een module met twee bobines is, kun je niet alleen de kabels verwisselen, omdat deze slechts één ingangsconnector naar de bobine heeft. Ik weet niet zeker of ik duidelijk ben.
Ik voeg een schema bij van de betreffende bobines.
Heb je de vonktest uitgevoerd toen de motor haperde of tijdens normaal bedrijf?
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #9900 door handmatig-mechanisch
De spoelen zijn onafhankelijk, één heeft de bougiekabels voor zuigers 1-4 en de andere spoel heeft de bougiekabels voor zuigers 2-3.

Ik heb zojuist de test uitgevoerd door de spoelen om te wisselen en het volgende opgemerkt:
1. Bij het loskoppelen van de bougiekabels van zuigers 1-4 slaat de motor af.
2. Bij het loskoppelen van de bougiekabels van zuiger 2 is een verandering in het motortoerental merkbaar, maar de motor
slaat niet af.
3. Bij het loskoppelen van de bougiekabel van zuiger 3 is er geen verandering in het motortoerental.

4. In alle voorgaande gevallen zijn bij het loskoppelen van de kabel ter hoogte van de bougie de elektrische vonken van de spoel hoorbaar.

5. De injectoren en bougies van zuiger 4 zijn omgewisseld met die van zuiger 3 om deze factoren uit te sluiten. De resultaten zijn hetzelfde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #9905 door handmatig-mechanisch
De waarheid is dat het ingewikkeld is. Nog één ding: als je de bobines vervangt, vervang je ook de draden, toch? Je hebt toch getest of de bobine-bougiekabels niet kapot waren?
Blijkbaar zit de fout in cilinder 3. Niet alleen door te luisteren naar de overspringende vonk op de bougie, kunnen we er zeker van zijn dat de bobine en de bougie goed werken. Ik zou de bougie verwijderen en, door de draad te aarden, de vonk op de elektrode zien. Pas op voor spanningspieken!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #9909 door handmatig-mechanisch
Kijk, de beste manier om je probleem op te lossen is als volgt: koppel kabel twee los en plaats er een bougie of schroevendraaier in. Zoek naar de vonk en doe hetzelfde met kabel drie. Als er een vonk is, gooi dan de bobine en de kabel weg. Vervang in dat geval de bougies en test opnieuw. Als je ze niet wilt kopen, verplaats ze dan gewoon en voer de test uit die je al aan het doen was. Maar uit wat je zegt, denk ik dat het gewoon bougies zijn.