Zoek MDM

Bulletin

Verlies van motorvermogen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #9951 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Verlies van motorvermogen
Misschien heb je het probleem al opgelost. Je zei dat het het tweede probleem in zes maanden was. WELKE PROBLEMEN HAD JE EERDER? Je zei dat er een klop en blauwe rook was. Ik denk niet dat een motor blauwe rook produceert door een misfire (we weten allemaal dat blauwe rook wordt veroorzaakt door overtollige olie in de verbrandingskamer). Je zei ook dat je de compressie van de cilinders hebt laten meten, min of meer, hoeveel druk de cilinders hadden, omdat niet alle cilinders dezelfde compressiedruk hebben. Je wilde ook controleren of de kleppen de kamer goed afdichten. Er wordt alleen olie aan de cilinders toegevoegd en de compressiedruk wordt opnieuw gemeten. Als de druk stijgt, zijn de kleppen in orde. Als je de druk vergelijkt met de vorige resultaten in een bepaalde cilinder of cilinders, is de druk min of meer hetzelfde. Het is mogelijk dat een klep beschadigd is, of dat de cilinderkop of koppakking niet goed afdicht of breuken of scheuren vertoont door oververhitting. Eén vraag: hoe lang geleden heb je je motor gerepareerd? Broeder, als je je probleem al hebt opgelost, gefeliciteerd. Maar als je er nog mee bezig bent, wens ik je veel succes. Houd deze opmerkingen in gedachten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #9956 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, hartelijk dank voor jullie mening en suggesties. Bedankt voor de aandacht die jullie aan mijn zaak hebben besteed.

Ik laat jullie weten dat ik vandaag, dinsdag 13 oktober 2009, begin met de reparatie door de kamer waar de kleppen in zitten te verlagen om de staat van zowel het blok als alle componenten te controleren. Uiteraard zal ik rekening houden met al jullie opmerkingen.

Zodra ik het probleem heb opgelost, laat ik jullie de oplossing weten. Ik houd jullie op de hoogte.

Nogmaals bedankt. Fijne dag allemaal!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 2 weken geleden #9995 door handmatig-mechanisch
PROBLEEM OPGELOST!!

Het blok met de kleppen is gedemonteerd en verkeert in perfecte staat. De bijbehorende pakkingen zijn echter ernstig beschadigd door oververhitting.
1. Kleppendekselpakking
2. Kamerpakking
3. Klepkamerpakking

Voordat deze pakkingen worden vervangen, wordt een scan van het blokoppervlak van de zuigers gemaakt om een perfecte afdichting te garanderen.

Dit herinnert me eraan hoe belangrijk het is om de motortemperatuur op peil te houden, anders kan er aanzienlijke motorschade ontstaan, zelfs tot aan volledige uitval.

Bedankt voor al uw hulp en advies!

Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19874 door handmatig-mechanisch
Wat er waarschijnlijk gebeurt, is dat de spoel oververhit raakt door interne defecten. Op dat moment krijg je het probleem, maar zodra de spoel afkoelt, is het weer normaal. Controleer de temperatuur van de spoel wanneer je het probleem hebt. Als deze extreem heet is, is dat waarschijnlijk de oorzaak van het probleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19941 door handmatig-mechanisch
Bedankt, vriend!
Ik ga het controleren, hoewel ik vermoed dat het een probleem met de startmotor is, aangezien die ook niet aanslaat als de contactsleutel in de startstand staat.

Proost!